Az államé lesz egyszer a híres Túró Rudi?

agrarszektor.hu
És a többi tradicionális magyar tejmárka, ha kivonulnak a multik?

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Felvásárolhatná az állam egyes szakmai felvetések szerint a híres magyar tejtermékmárkákat azoktól a multi cégektől, amelyek kivonulnak Magyarországról. A magyar tejtermékmárkák iránti aggodalmak nőnek, mert - mint ahogy a Danone közelmúltbeli bejelentése is alátámasztja - a Magyarországon érdekelt tejmultik fokozatosan visszafogják itteni tejfelvásárlásaikat, és sorra távozhatnak a hazai tejtermékgyártásból. Emiatt pedig a tulajdonukban lévő, tradicionális magyar márkák külföldi tejből készülhetnek, illetve sorsuk teljesen bizonytalanná válhat.

A Danone közelmúltbeli bejelentése fokozza a hazai aggodalmakat amiatt, hogy a Magyarországon is érdekelt multinacionális tejipari vállalatok kivonulásával akár végleg elveszhetnek egyes tradicionális, híres magyar tejtermékmárkák. Mint ismert, a Danone a napokban jelentette be, hogy több európai gyára mellett bezárja budapesti üzemét is, és a magyar piacon ezentúl importtermékekkel kíván jelen lenni.

Tejágazati adatok szerint a Danone-on kívül több más Magyarországon érdekelt tejmulti - így a FrieslandCampina és a Boungrain Csoport - is fokozatosan csökkentette az itt felvásárolt tejmennyiséget az elmúlt években, és egyre inkább tejtermék-importra rendezkedett be. Ez pedig felveti annak a lehetőségét is, hogy később e cégek is távoznak majd a hazai tejtermékgyártásból, bár ezt például a FrieslandCampina az agrarszektor.hu-nak nyilatkozva cáfolta. A cég most újra megerősítette, hogy nem csökkenti a tejfelvásárlást, nem vonul ki az országból, sőt itthon fejleszt, így a társaság tájékoztatása szerint biztosan nem fenyeget az a veszély, hogy az államnak kellene gyártatnia a Túró Rudit.


MTI-fotó: Balázs Attila

 

A Danone tulajdonában nincsenek magyar tejtermékmárkák, de a FrieslandCampina és a Bongrain esetében már egészen más a helyzet. A FrieslandCamnpina gyártja például a Pöttyös Túró Rudit, míg a Bongrain tulajdonában lévő Pannontej Zrt. a Medve, a Karaván, a Pannónia és a Tihany camambert sajtokat vagy a Bakony termékcsaládot. Ezek közül néhányat - állítják tejágazati szakértők - a Bongrain Csoport részben már most is Lengyelországban gyárt, és importtermékként hozza a magyar piacra.

A multik magyarországi visszavonulásával növekszik annak a veszélye, hogy a tradicionális magyar tejtermékmárkák egyre inkább külföldi alapanyagból, külföldön készülnek majd, vagy akár teljesen eltűnnek a hazai piacról. Ágazati szakértők szerint a kormány szükség esetén lépéseket tehetne e márkák visszavásárlására. Így a levédett márkák - legalábbis átmenetileg - állami tulajdonba kerülhetnének, amellyel biztosítani lehetne magyar tejre alapozott, további hazai gyártásukat is.


MTI-fotó: Balázs Attila

 

 

Számos tradicionális magyar tejtermékmárka akkor jutott multinacionális társaságok tulajdonába, amikor azokat a magyar tejipari vállalatokat megvásárolták - közölte az agrarszektor.hu-val Lukács László, a terméktanács ügyvezető igazgatója. E levédett márkanevek ma is szellemi javakat és értéket képviselnek.

A magyar márkák fenntartása azért is indokolt lenne, mert közkedveltek a hazai piacon, így hozzájárulhatnak a tejtermékfogyasztás növeléséhez. A tejtermékek - köztük a tradicionális márkák - iránti kereslet erősödését különböző akciókkal a terméktanács is ösztönzi, így például legközelebb augusztusban indít kétéves sajtfogyasztási kampányt 200 millió forintos brüsszeli forrásból - mondta az ügyvezető igazgató.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 24. 05:58