2016. december 9. péntek Natália

Hírek - Élelmiszerpiac

Mit vegyünk húsvétra: nyulat, tojást vagy valami mást?

A húsvét az év első olyan ünnepe, amely megnöveli az élelmiszervásárlásokat. A húsvéti édességekből például tavaly 4 milliárd forintnyi fogyott, a teljes élelmiszer-forgalomban pedig 50-60 milliárd forintos többlet mutatkozott. Erre lehet számítani az idén is.
 
 
Feliratkozom az agrárszektor.hu hírlevélre

Jelentősen bővül az élelmiszerek eladása húsvétkor - - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI-nek. Az idei húsvéti költekezés az élelmiszerek forgalmában az előző évek adatai szerint mintegy 50-60 milliárd forintos többletet jelenthet.

Húsvéti édességekből közel 4 milliárd forintért, mintegy 844 tonna csokoládé nyulat, tojást és egyéb ünnepi édes ajándékot adott el a kiskereskedelem a tavalyi húsvéti, három hónapos időszakban - közölte a Nielsen piackutató. Értéket tekintve 2 százalékkal, mennyiség szempontjából 10 százalékkal csökkent a forgalom az édességek piacán, a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest.

MTI-fotó: Vajda János

Az édességek között továbbra is nyúl és tojás figurák dominálnak. A szezonális édességek teljes, forintban mért forgalmából a csokoládé nyúl piaci részesedése 41 százalék, a csokoládé tojás mutatója pedig 39 százalék maradt. Utánuk, szintén érték szempontjából, a múlt évi szezonban a hagyományos és a speciális húsvéti csomag következett, együttesen 10 százalékkal, ahogyan egy évvel korábban is. Az egyéb csokoládé figurák, a kacsa, bárány és csibe aránya 7 százalékot ért el a múlt évben és azelőtt is. A játékot is tartalmazó ajándékcsomagok 3 százalékos részesedést értek el a legutóbbi két szezonban.

A Nielsen szerint folytatódott az a trend, hogy a fogyasztók egyre inkább a magasabb minőségű, tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben. Tavaly a vevők a húsvéti édességekre kiadott pénz 85 százalékát költötték tejcsokoládéra, ami 3 százalékponttal meghaladja a tavalyelőtti arányt.

A húsvéti édességek teljes értékben mért forgalmából a hipermarketek részaránya 3 százalékpontot emelkedett, és elérte az 50 százalékot. A diszkontok mutatója 25 százalékról 23-ra, míg a lánchoz tartozó többi üzleté 25-ről 24 százalékra csökkent. Az önálló boltokra stabilan 2 százalék, míg a drogériákra 1 százalék jutott - közölte a Nielsen.


 

Címlapon, most

Áldás vagy átok a GMO-mentes Magyarország? - Összecsaptak a szakértők

Ismerje meg a hazai agrárium nagyágyúit!

Újra itt a lista: tudjon meg mindent a magyar agrobiznisz csúcsvezetőiről, topmenedzsereiről és nagyvállalkozóiról.

Európai Bíróságra megy a magyar földvita - A tárca nem érti

Továbbra is áll a bál Kishantos miatt.

Jövőre is öntözne? - Fizetni kell a felhasznált víz után

Meghatározott kontingenshatárok felett.

Ez tényleg rekordév: szenzációs eredményekről számolt be a KSH

A növénytermelés jobban, az állattenyésztés kevésbé járult hozzá a növekedéshez.

Adja fel hirdetését gyorsan, ingyenesen!

A szakértő szemével

Fórián Zoltán
vezető agrárszakértő
Takarékbank Agrár Központ