Közvetlenül a gazdáktól vásárol a Pepsi

agrarszektor.hu
Sajátos beszerzési út mellett döntött a PepsiCo: mintegy 300 mexikói gazdától, közvetlenül szerzi be a szükséges gabonaféléket, méghozzá előre, fix összeget fizetve nekik a terményért. Ezzel a gazdák is jól járnak, akiknek korábban az Egyesült Államokig is el kellett menniük terményük eladásáért, a Pepsi pedig olcsón, helyben, a szállítási költségeket megspórolva jut nyersanyaghoz.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A mexikói San Gabriel környékén élő gazdák terményeit korábban közvetítők vásárolták fel, és csak szállítás után fizettek. Ezzel szemben a Pepsi előre garantálja az összeget a gazdálkodók számára, akik így akár hitelhez is juthatnak, vetőmagot, növényvédőszereket vásárolhatnak, biztosítást köthetnek és még gépeket is beszerezhetnek.

A Pepsi és a termelők közötti együttműködés egy egészen új megközelítést jelent, amelyben a vállalat versenyképességének fokozására társadalmilag is felelősen, kis közösségeket támogatva tesz kísérletet.

A néhány éve pilot projektként induló együttműködésben a PepsiCo Sabritas snack márka divíziója vesz részt, és a jelenlegi 300 fő körüli gazdaszámot 850-re szeretnék növelni, hogy a cég számára szükséges teljes napraforgó olaj mennyiséget helyi forrásokból tudják fedezni.

A projekttel a Pepsi jelentős költségmegtakarítást ért el, mert a farmok két helyi gyáregységéhez is közel helyezkednek el, így a szállításra jóval kevesebbet kell fordítania.

Természetesen nem a Pepsi az egyetlen cég, amely hasonló üzleti vállalkozásba kezdett. Korábban a Danone fejlesztett egy olyan vitaminokkal dúsított joghurtot, melyet önköltségi áron értékesített Bangladesben, cserébe viszont egy 2,5 milliárd fős potenciális fogyasztói csoportot tudott megfigyelni, akik napi 2,5 dollárnál kevesebb pénzből élnek.

A Pepsi árgaranciájának köszönhetően számos nagyobb helyi agrárvállalkozás kezdett pénzt fektetni olyan krumplifajták kifejlesztésébe, amely alkalmazkodik a mexikói klímához. Ma már a Pepsi a legnagyobb helyi burgonyavásárló Mexikóban, a teljes eladott mennyiség 22 százaléka a céghez kapcsolódik.

Az Pepsi és a gazdák együttműködésébe egy nonprofit szervezet is beszállt, akik mérnökök segítségével bevizsgáltatják a talajszerkezetet, hogy meghatározzák a termelésre legalkalmasabb vetőmagok, és növényvédőszerek körét. Helyi mérnökök révén később is segítséget, tanácsot tudnak nyújtani a gazdáknak, segítenek a beszerzésben.

A résztvevő gazdák mindegyike elégedett a együttműködéssel, mivel jóval magasabb árat kapnak terményeikért, mint korábban a kereskedőktől. Egyes farmerek termelése a 3 év alatt többszörösére emelkedett, bevételeikkel együtt.

A PepsiCo tervei között az szerepel, hogy a következő 7 évben mintegy 52 millió dollárt költenek terményvásárlásra, melyből 40 ezer tonna napraforgóolaj állítható elő. Ezzel a lépéssel közelebb kerülnek ahhoz, hogy kiválthassák azt a 80 ezer tonna pálmaolajat, melyet jelenleg Ázsiából és Afrikából szereznek be.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?