Külföldön akar eladni? - Jön az új agrármarketing

MTI
Magyar cégek is nagyobb eséllyel pályázhatnak majd.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Megszületett a megállapodás az Európai Parlament és a Tanács között a mezőgazdasági termékek belső piacon és harmadik országokban történő megismertetésével és promóciójával kapcsolatos új jogszabályról. A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) szerint a jövőben várhatóan több magyar vállalkozás tud majd sikerrel pályázni a promóciós forrásokra.

A most elfogadott szabályozás 2016. január 1-jétől lép hatályba. A program összköltségvetése a 28 tagállamra vetítve 2016-tól évenkénti fokozatos emelkedéssel 61 millió euróról 200 millió euróra emelkedik 2019-re, illetve 2020-ra. Az unió területén megvalósuló egyszerű promóciós programoknál az uniós társfinanszírozási arány a jelenlegi 50-ről 70 százalékra nő, az EU-n kívüli harmadik országokba irányuló, valamint a több ország részvételével megvalósuló összetett programoknál 80 százalékra, piaci zavarok vagy más krízishelyzet esetében pedig 85 százalékra.

A VM szerint mindezek eredményeképpen nagyobb lehetőség nyílik a magyar mezőgazdasági termékek unión kívüli harmadik országokban, így a feltörekvő keleti piacokon történő megismertetésére, ami összhangban áll a kormány keleti nyitás stratégiájával.

A támogatható termékek köre is bővült. A jövőben az eddigiek mellett többek között támogatható lesz a sör, a csokoládé, a pékáruk, a különböző növényi kivonatok, a csemegekukorica vagy a gyapot is. Magyar szempontból jelentős eredmény, hogy a harmadik országokban az oltalom alatt álló eredet megjelöléssel vagy oltalom alatt álló földrajzi jelöléssel ellátott borok promóciója önállóan is támogatható lesz. Az unión belül ezek a borok csak más termékkel összekapcsolva élvezhetnek majd támogatást.

Magyar kérésre került be a javaslatba a halászati és akvakultúra termékek promóciójának lehetősége, amelyeket más termékekkel összekapcsolva lehet majd támogatni. Magyarország és a visegrádi országok közös agrárdiplomáciai sikere, hogy az uniós minőségrendszerek mellett a nemzeti minőségrendszerek promóciójának támogatására is lehet majd pályázni a jövőben. Szintén újítás, hogy megfelelő korlátok között ugyan, de az egyes márkák, valamint a származás is nevesíthető lesz a promóciós kampányokban.

Magyarország a tárgyalások során mind a Tanácsban, mind az Európai Parlamentben mindvégig aktív szerepet játszott, amelynek eredményeképpen több kérdésben érdemi alakítója tudott lenni a szabályozásnak - írja közleményében a tárca. A visegrádi országok elnöki tisztségét betöltve, januárban magyar kezdeményezésre Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Románia, Bulgária, Szlovénia és Magyarország közös nyilatkozatban határozta meg a javaslattal kapcsolatos legfontosabb célkitűzéseit, amelyek többsége bekerült a végső szabályozásba is.

A VM bízik benne, hogy a magyar vállalkozások a most elfogadott szabályozás eredményeképpen a jövőben nagyobb számban tudnak majd részt venni a programban, egyben arra biztat mindenkit, hogy 2016-tól pályázzanak a promóciós programokban való részvételre - áll a tárca közleményében.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 20. 14:01
Pénzcentrum  |  2024. április 20. 06:55