Újság vagy internet? - Így tájékozódnak a magyar a gazdák

agrarszektor.hu
Tartalom és hitelesség szempontjából vezet a szakkönyv, a használat gyakorisága szerinti sorrendben pedig első a személyes kapcsolat.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A mezőgazdasági árutermelő gazdaságok döntéshozói a szakkönyvet értékelik legtöbbre a szakmai információforrások közül. Tartalom és hitelesség szempontjából rögtön a szakkönyv mögé sorolják a személyes kapcsolatot (ismerős, kolléga, szaktanácsadó), amelyet a nyomtatott szaklapok és a szakmai rendezvények, kiállítások, bemutatók követnek. 

A gazdálkodók tartalom és hitelesség szempontjából a legkevesebbre értékelik a rádiós agrárműsorokat és a postai úton érkezett hírlevelet, kiadványt. Fontos megjegyezni viszont, hogy még ezek is a pozitív tartományban vannak - nem úgy, mint a közösségi portál, amely mind tartalom, mind pedig hitelesség szempontjából a legalacsonyabbra értékelt szakmai információforrás.

Az országos felmérésben megkérdezett gazdálkodók 41 százaléka rendszeresen tájékozódik e-mailben kapott ingyenes hírlevélből, kiadványból. Ezt az információforrást azonban a rendszeres és gyakori (összesített) használat tekintetében megelőzi az ismerős, kolléga, szaktanácsadó (76 százalék).

A nyomtatott agrárszaklapokat a válaszadók közel azonos mértékben (33 százalék) használják szakmai információforrásként, mint az internetes agrárportálokat (32 százalék), a rendszeres és gyakori (összesített) használat tekintetében is szinte azonos az eredmény. Mindkét csatornatípus erősítette pozícióját a tavaly mért eredményekkel összehasonlítva, ezen belül a nyomtatott agrárszaklapok tudtak jobban növekedni.

A válaszadók 63 százaléka az internetes agrárfórumot is rendszeresen, gyakran használja a szakmai kérdések megválaszolása céljából. Legkisebb gyakorisággal továbbra is a rádióban hallható agrárműsorokat használják szakmai információszerzésre a gazdálkodók. Idén először kérdeztünk rá a közösségi portálok szakmai forrásként történő használatára, az eredmények alapján egyelőre a rádióval van egy szinten ez a csatornatípus.

A kutatás 79-84 százalékban a különféle alapanyagok (vetőmag, műtrágya, növényvédő szer) és gép, eszköz beszerzésében, továbbá a termény értékesítésében a döntéshozó, valamint 12-15 százalékban a döntést befolyásoló személyeket érte el. A válaszadók 14 százaléka gazdasági szervezetet képvisel, 15 százalékuk egyéni vállalkozó, többségük pedig őstermelő és családi gazdálkodó. A minta nagysága 1448 fő.

A mintában kizárólag a hivatásszerűen, azaz árutermelés céljából gazdálkodók jelennek meg, mivel ők a kutatás célcsoportja. Így a minta nem a teljes agráriumról ad képet, hanem a mezőgazdaságilag hasznosított terület döntő hányadát (közel 5 millió hektárt) művelő és területalapú, illetve zöldítési támogatásban részesülő több mint 174 ezer gazdaságot reprezentálja. A kérdőívkitöltők által művelt terület nagysága összesen több mint negyedmillió hektár, átlagos birtokméretük pedig 179 hektár.

Az országos felmérés eredményeit bemutató kiadvány letölthető itt.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?