A mezőgéphibák kinullázását célozza új Connect Room távsegítség rendszerével Magyarországon is a Case IH (x)

PR2024. április 16. 08:30

Néhány éve még kuriózumként beszéltek a mezőgazdaságban a távsegítséget kínáló megoldásokról, a top gépgyártóknál ma már inkább az a meglepő, ha valahol nincs tervben a gépadatok távfelügyeletén és elemzésén alapuló, megelőzést célzó szervizháttér kiépítése. A Case IH esetében ez a 2023-as Agritechnica kiállításon kiemelt fejlesztésként bemutatott Connect Room Hub, amely 2024-ben már itthon is 100%-os kapacitással, országos lefedettséggel csökkenti a leállásokat „a pirossal” dolgozó gazdáknál.

 

Szaip Alfrédot, a kizárólagos hivatalos magyar márkakereskedő AGRI CS Magyarország Kft. AFS termékmenedzserét a rendszer magyar termelők szempontjából lényeges tudnivalóiról kérdeztük.

2023-ban megduplázódott a 260 LE feletti erőgépek eladási aránya a magyar piacon, egyre nagyobb és precíziós gazdálkodáshoz egyre jobban felszerelt gépeket vásárolnak a magyar gazdák. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy egyre több az esély egy műszaki meghibásodásra, ami nagyobb gépekkel nagyobb területen jelent azonnal problémát.

A látványos teljesítménygrafi konok megjelenítésén túl képes valódi segítséget nyújtani a gazdáknak az egyre összetettebb műszaki problémák kezeléséhez Connect Room Hub?

Szaip Alfréd: Az egyre kiélezettebb gazdasági helyzet és az extrém időjárás miatt nincs más választása a magyar termelőknek sem, mint egyre nagyobb, a precíziós gazdálkodáson keresztül az inputanyagok hatékonyabb felhasználását biztosító gépeket válasszanak. Ehhez a gépek ma már szinte kivétel nélkül műholdas antennarendszerrel, automata kormányzással, megnövelt elektromos és hidraulikarendszer-teljesítménnyel gördülnek ki a gyárból. A több alkatrész több meghibásodási lehetőséget rejt magában, ráadásul a finom elektronikában helytelen használattal gyorsabban okozhat a gépkezelő is károkat. A Case IH-nál a cél nem változott: minimalizálni szeretnék a leállások számát, amihez a 0-24 órás gépfelügyelet, a távdiagnosztikán alapuló szerviztevékenység és az üzemben tartást segítő személyre szabott javaslatok jelentik a megoldást.

Mióta elérhető és hogyan néz ki ez a távsegítségnyújtás itthon a Case IH mezőgazdasági gépek estében?

Sz. A.: A Connect Room Hub egy olyan szervizfelügyeleti hálózatot takar, ami az egyes országokban a hivatalos márkakereskedők biztosítanak és Európában a CNH Sankt Valentinban található központjából felügyelnek kontinens-szinten. Magyarország estében ez azt jelenti, hogy egy felkészült szervizes kollégának csak az a feladata, hogy az AFS Connect rendszerünkben regisztrált újgenerációs Case IH traktorok és kombájnok gépadatait felügyelje, utánajárjon, ha riasztás fut be a rendszerbe. Azonosítja a problémát, megítéli annak súlyosságát, és annak megfelelően a helyi területi központot vagy azonnal a tulajdonost is értesíti. A rendszer célja, hogy minél kevesebbet álljon a gép, amihez akár megelőző jelleggel is hasznos a Connect Room szolgáltatás, de az igazi erőssége, hogy probléma estén már az első kiszállást úgy végezheti a szervizes, hogy pontosan tudja, mi a gond, akár az alkatrészt is előre be lehet rendelni. Több kört megspórolhat a gazda a szervizelés terén.

A mindennapi munkában jelent ez változást a Case IH gépekkel dolgozó termelőknek? Hogyan vehetik igénybe a szolgáltatást?

Sz. A.: Ez a szolgáltatás minden olyan partnernek elérhető, aki olyan újgenerációs Magnum, Puma, Optum, Maxxum, Steiger, Quadtrac és Axial-Flow 250-es gépet vásárolt az elmúlt években, amihez ingyenesen jár 3 vagy 5 év hozzáférés a márka saját precíziós gazdálkodási szoftvercsomagjához, az AFS Connecthez. A magyar piaci bevezetéssel párhuzamosan a Sankt. Valentinban található központ működését is megismerhettük, stabil, jó szolgáltatás a márka esetében, sokat várunk a kezdeményezéstől itthon is. A lekért gépadatokra alapozva a rendszer automatikusan hoz létre és oszt meg a gazdával is több jelentést minden hó- napban. Ebben van géptörténeti jelentés, amiben a telemetriai és érzékelőadatok alapján a gép állapotáról kapunk képet. A karbantartási jelentések pontosan rögzítik, milyen karbantartási munkákat végeztek el egy-egy gépnél. Az üzemeltetési jelentések pedig a gépkezelők számára fogalmaznak meg javaslatokat a gépek használatához. Ez új fejezetet jelent a garanciaidőn belüli meghibásodások kezelésében is. Itt már ugyanis nemcsak a szerviznaplókat nézhetjük át, de visszanézhetjük, hogy pontosan hogyan használta a partner a gépet, sőt, a gépkezelők számára kiküldött hatékonysági javaslatokat áttekintve a rendszeren belül egyből látható, ha valahol problémás géphasználat merült fel a múltban, mindezzel átláthatóbbá és tervezhetőbbé téve a folyamatokat.

Facebook - Instagram - YouTube - LinkedIn

Elérhetőségek Gépértékesítő kereső

www.agrics.hu 

(x)

Címkék:
gépek, precíziós, precíziós-gazdálkodás, szolgáltatás, rendszer, case, magazin-2024-04,