PR • 2025. szeptember 23. 18:47
A németországi Weidemann a ráncfelvarrás helyett komolyabb fejlesztések mellett döntött az 50 lóerő feletti kategóriában.Az újítások az alapmodelleket érintik, a régi „LP” jelölésű típusok a „60”-as széria megjelölésü új gépekre változtak. Egyszerre újultak meg a törzscsuklós homlokrakodó és a törzscsuklós teleszkópos változatok.

Miért volt szükség a változtatásokra?
A Weidemann az új modellekkel a szigorodó biztonsági és környezetvédelmi normákhoz igazodik. A gyártó egyben megragadta az alkalmat az érintett modellek modernizálására is. A 2060 / 2060T (57 LE), 3060 / 3060T (65 LE) és 4060 / 4060T (75 LE) típusok jelentős átalakuláson mentek keresztül. A külső forma, a fülke és a motorháztető vonalvezetése modernebb lett, de a változások nemcsak a külcsínyre korlátozódtak.

Fejlesztések és újdonságok
A gépek elejétől elindulva a gémszerkezeten érhető tetten az első eltérés. A homlokrakodó- és teleszkópos gémszerkezetek továbbfejlesztett Z-kinematika rendszerével sikerült jelentősen növelni az eddig sem csekély felszakító erőket.
A gémek módosításával az emelőerők is számottevően növekedtek. A szigorúbb előírásoknak megfelelően a teleszkópos gépek terhelésjelző rendszere terheléshatároló biztonsági funkcióval is kiegészült. A végállás csillapítása a kényelmet és a kíméletesebb munkavégzést szolgálja. Az erősebb teleszkóptestek, a porfestés és az állítható csúszóelemek a gém élettartamát növelik.
Újdonság a függőlegesen osztott, egyben erősebb törzscsukló, valamint a hidraulikacsövek optimálisabb átvezetése a hátsó géprészről az elsőre.
Kényelem és funkcionalitás
A fülke alapkoncepciója nem változott, a kényelem és funkcionalitás állnak az első helyeken. Feltűnő a komfortos beszállás, a körpanoráma, és az ívelt, oszlopok nélküli hátsó üveg, amely még jobb kilátást enged hátrafelé.

A laposabb motorháztetővel csökkent a hátsó holttér, ezzel is növelve a biztonságot. A színcsoportokba osztott kezelőgombok és kijelzők, valamint a nagy monitor a rakodógép kezelését egyszerűsítik, a fülke tetőablaka pedig a biztonságos munkavégzést segíti.

Motor és karbantartás
A motorháztetőt felnyitva szembetűnő a keresztben, mélyen elhelyezett motor. A mélyebb súlypont a rakodógép stabilitását növeli, a keresztben beépített motor pedig számos előnnyel jár:
- Optimális kereszt irányú levegőáramlás: nem kavarodik fel a por a gép alatt, csökken a hűtők és levegőszűrők porterhelése.
- Hatékony hőelvezetés: alacsonyabb rendszerterhelés és üzemanyag-fogyasztás.
- Jobb fülkeszigetelés: alacsonyabb zaj- és hőterhelés.
- Könnyebben hozzáférhető motor és hűtők: egyszerűbb karbantartás.
- Alacsonyabb motortér: jobb kilátás a gép mögé.

Hatékony fékrendszer
Fontos megemlíteni a hatékonyabb fékrendszert is.Az olajban futó, zárt rendszerű, lamellás fékek karbantartási igénye rendkívül alacsony, és a fékek külső behatásokkal szemben teljesen védettek, így a lehető legjobb hatásfokot garantálják.

A Weidemann „60“-as szériaszámú törzscsuklós rakodói a biztonság, a kényelem és a hatékonyság jegyében születtek újjá. 2025 év végéig a Weidemann a gépeihez 2 évre, ill. 2.000 üzemórára kiterjeszt tt szavatosságot, plusz 2 éves díjmentes telemetria szolgáltatást (EquipCare), plusz 2 éves
kamatmentes finanszírozást nyújt.

További információ:
Trägner Wilfried, E-mail: w.traegner@mauch.at + 36-30/997-6817
(x)