2019. szeptember 22. vasárnap Móric

Hírek - Állat

Semmit sem tudunk kezdeni az áfacsalt dobozos tejekkel

Továbbra is csalódottak és dühösek a tejtermelők, mert az áfacsalókkal szembeni szigorú fellépés jobbára ígéret maradt, miközben a környező országok orosz piacról kiszorult termékei letörik az amúgy is alacsony felvásárlási árakat. Mégis nőtt a termelés, és a belföldi értékesítés is.
 
 
Feliratkozom az Agrárszektor hírlevélre
 Elmúltam 16 éves
 Az adatvédelmi tájékoztatót elolvastam, megértettem, és hozzájárulok ahhoz, hogy megadott adataimat a szolgáltató mint adatkezelő a szabályzatban foglaltaknak megfelelően kezelje.
Mi lesz veled magyar tejpiac? A tüntetések, az importdömping és a kvótamegszüntetés lesznek a "Forrongó tejpiac" című szekció kerekasztal-beszélgetés kiemelt témái, és leleplezzük a trükköző áfacsalókat is kétnapos agrárkonferenciánkon. Jelentkezzen most!

Istvánfalvi Miklós, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács társelnöke, a nyári tejpiaci tüntetések egyik szervezője szerint a legtöbb gondot okozó "áfacsalt", másfél százalékos UHT tejből még mindig nagyon sok van forgalomban. A korábban ígért nagykereskedelmi regisztráció pedig még nem valósult meg - írja a Népszabadságra hivatkozva az MTI.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), valamint a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) tartott ugyan ellenőrzéseket és kisebb sikereket el is értek, ám ezek nem voltak olyan mértékűek, hogy érdemben hozzájárultak volna a piac tisztulásához. Ezenfelül a gazdák áfacsökkentésről szőtt elképzelései sem valósultak meg. A termelők abban bíznak, hogy az elektronikus útdíjfizetési rendszer és a tervek szerint elektronikussá váló menetlevél-nyilvántartás összevezetése miatt a szállításokat jobban nyomon lehet majd követni, s így a hatóság könnyebben ki tudja szűrni a szürke- vagy fekete-tejszállítmányokat.

A gazdák helyzetét az orosz embargó is súlyosbítja. A nyers tej termelői ára jelenleg 90-100 forint literenként, míg év elején 108-110 forint volt a jellemző. Némi örömre az adhat okot, hogy az első kilenc hónapban ilyen körülmények között is 7 százalékkal nőtt a termelés, és a belföldi értékesítést is sikerült növelni. Az export ugyanakkor csökkent.

Ilyen körülmények között különösen fontos lenne a magyar fogyasztók figyelmét a honi termékekre irányítani. Ezért a terméktanács szeretné növelni az erre a célra felhasználható reklámkeretét, amelyhez a kormánytól mintegy 800 millió forintos kiegészítést kér. A forrás szándékaik szerint március végéig szólna, amíg az uniós tagországok tejtermelési kvótái érvényben vannak – mondta el Istvánfalvi Miklós.

Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA

    A szakértő szemével

    Támogató:

    Agrárszektor Konferencia 2019

    Most még kedvezményes áron >>

    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu