Magyar élelmiszeripari sikerek a Gulfoodon

agrarszektor.hu
Tíz magyar vállalat mutatkozott be a Közel-Kelet vezető élelmiszeripari szakkiállításán, az idén 17. alkalommal - február 25-28. között - Dubajban megrendezett, Gulfoodon - közölte pénteken az MTI-vel a magyar megjelenést szervező Nemzeti Külgazdasági Hivatal, a HITA.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A közlemény szerint a HITA által finanszírozott közösségi standon idén 8 magyar vállalat jelent meg önállóan, további 2 pedig termékmintákkal és marketinganyagokkal képviseltette magát. A kiállítók a rendezvényt egyöntetűen kiemelkedően sikeresnek ítélték, szinte minden magyar kiállítónál nagy volt az érdeklődés. Úgy a közel-keleti kapcsolatokkal rendelkező exportőrök, mint a térség felé most nyitó középvállalkozások, vagy élelmiszeripari technológiatranszfert kínáló innovatív vállalkozások esetében.

A magyar standon a látogatók különböző sajtokat, mézeket, gabonaszeleteket és müzlit, diót, napraforgómagot, édességeket és gluténmentes diétás termékeket kóstolhattak, valamint fagyasztott gyümölcsöket, zöldségeket és készételeket előállító vállalatokkal és termékmintáikkal találkozhattak.

Közönségsikert aratott többek között: a Felföldi Édesipari Kft. ízesített szívószála, a Quick Milk, mely a tejfogyasztást teszi vonzóbbá a gyerekek számára. A fagyasztott termékeiről ismert Mirelite-Mirsa Zrt. vadasmártása a fagyasztott termék kategóriában "kiemelten ajánlott termék" minősítésben részesült. A Fitorex Kft. exportmenedzsere pedig arról számolt be, hogy a cégük által kifejlesztett, speciálisan csíráztatott, YASO márkanevű szójababból készített egészséges élelmiszerek iránt is nagy volt az érdeklődés.

A közlemény kitér rá: a HITA minden eszközével támogatja a keleti nyitást. Ez azonban a gyakorlatban csak a vállalati szféra aktív részvételével valósulhat meg. Az élelmiszeripari exportőrök különösen érdekeltek az új piacok kiépítésében. Jól mutatja ezt az érdekelt cégek részvétele a közel-keleti vonatkozású üzleti eseményeken, így a HITA által tavaly novemberben szervezett arab-magyar gazdasági fórumon, az októberi szaúd-arábiai üzleti úton, vagy a libanoni miniszterelnöki látogatáson. Az idei dubaji Gulfoodot 113 ezer négyzetméteren, 110 ország több mint 4000 kiállítójának részvételével rendezték meg. Az esemény szakmai látogatóinak száma elérte a 70 ezret - tartalmazza a közlemény.

(MTI)

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 25. 11:13