Tokaji bor és zserbó az ENSZ bécsi jótékonysági bazárjában

agrarszektor.hu
Magyar ínyencségek és kézműves termékek közül is válogathatnak az ENSZ bécsi központjának szombati jótékonysági bazárjában a világ országainak diplomatái és az osztrák főváros lakói.

Májusban két új agráreseménnyel várjuk az agrárszakma képviselőit: jön az AgroFood és AgroFuture 2024!

Kistermelőknek, őstermekőknek és fiatal gazdáknak 50% kedvezményt biztosítunk!

NAK szaktanácsadók és kamarai tagok pedig 35% kedvezményben részesülhetnek!

A rendezvényen részt vevő országok nemzeti ételeiket, illetve nemzeti kultúrájukat népszerűsítő termékeket kínálnak megvásárlásra jótékonysági célra. Mintegy negyven másik ország mellett magyar termékek is jelen lesznek. Az adományként felajánlott termékek árusításából befolyó bevételből rászoruló gyermekeket segítő programokat támogatnak. A rendezvény szervezője az ENSZ Női Jótékonysági Szervezete. Az 1967-ben alapított szervezet tagjai a bécsi nemzetközi szervezetek mellett dolgozó női diplomaták, illetve a férfi diplomaták feleségei. Magyar különlegességek két helyen, egy nemzeti termékek standon és egy nemzeti étterem standon lesznek jelen - mondta el az MTI érdeklődésére Csuday-Vanek Ildikó, Magyarország ENSZ-hez és más bécsi székhelyű nemzetközi szervezetekhez delegált nagykövetének felesége, aki maga is részt vesz a szervezésben és a megvalósításban.

A nemzeti termékek standján kézműipari termékekkel és jellegzetes magyar élelmiszerekkel lehet ismerkedni és természetesen meg is lehet vásárolni azokat. A kézműipart matyóhímzéses tárgyak képviselik. Kapható lesz egyebek közt tokaji bor, szegedi fűszerpaprika, szaloncukor és más magyar desszertek. A nemzeti étterem standon libamájas szendvics, mangalica termékek kóstolója, Gundel-palacsinta, zserbó és más finomságok várják a közönséget. Mint elmondta, az előző évben mindenekelőtt a gulyás, a töltött káposzta és a zserbó aratott sikert. Miután a bazár Bécs teljes lakossága és az ENSZ-országok delegáltjai előtt is nyitva áll, a rendezvény nagyszerű reklámot jelent a magyar termékeknek, és a földrajzi közelség miatt többeket arra is ösztönözhet, hogy ellátogassanak Magyarországra - hangsúlyozta Csuday-Vanek Ildikó. A tavalyi vásárt 25 ezren keresték fel. Összesen több mint 223 ezer euró gyűlt össze, amelyből 36 programot támogattak a világ 32 országában.

(MTI)

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Még a legjobb áron!
AgroFood 2024
Még a legjobb áron!
Agrárium 2024
50% kedvezmény kistermelőknek, őstermelőknek és fiatal gazdáknak!
EZT OLVASTAD MÁR?