Újjáalakult a Bormarketing Bizottság: itt a tagok listája

agrarszektor.hu
Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter kinevezte az újjáalakuló Bormarketing Bizottság tagjait.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A bor forgalomba-hozatali járulék megfizetésének, kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló rendeletmódosítás november 22-től lépett hatályba. A jogszabály-módosítással a minisztérium célja, hogy felgyorsítsa a közösségi bormarketing források hatékony felhasználását, és a magyar bor piaci helyzetének megerősítését - olvasható az FVM közleményében.

A termelők jelenleg marketing célokra kötelező járulékot fizetnek minden Magyarországon forgalomba hozott bor után. A minőségi boroknál ez az összeg literenként 10, egyéb esetekben 5 forint. Jogos tehát az a termelői elvárás, hogy a befizetéseiket az állam eredményesen és hatékonyan használja fel.

Az elmúlt időszakban azonban a borászati szakma megosztottsága és a szervezetek közötti megegyezés hiánya átgondolatlan döntésekhez és a közösségi bormarketing széthullásához vezetett. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter ezért kezdeményezte a hatályos rendelet módosítását, melynek eredményeként egy új felépítésű Bormarketing Bizottság jött létre. A tagokat a miniszter nevezte ki borász- és marketing szakemberek közül.

A rendeletmódosítás értelmében átalakul az Agrármarketing Centrum /AMC/ és a Bormarketing Bizottság együttműködése is. A 13 fős testület munkájában részt vesz az AMC egy tagja is, aki a titkári teendőket látja el. Így az Agrármarketing Centrum nemcsak a végrehajtásért felel, hanem a döntéshozatalban, a javaslatok előkészítésében is szerepet vállal.

Eddig a járulékokból befolyt összeg 5 százalékát működésre költötték el, az AMC belépésével ezt az összeget is a marketing programok finanszírozására lehet költeni.

A Bormarketing Bizottság tagjai:

1. Mészáros Péter marketing szakember
2. Csutorás Ferenc borász
3. Geönczeöl Attila marketing szakember
4. Klément György Zoltán borász
5. Dr. Simon Péter jogász, az AMC igazgatója
6. Tálas László borász
7. Csathó Pál marketing szakember
8. Kampósné W. Grácia marketing szakember
9. Rigler Zsolt marketing szakember
10. Marozsán Judit borász
11. Szepsy István borász
12. Ács Dóra marketing szakember
13. Farkas Zoltán marketing szakember

A tagok kinevezése 2010. december elsejétől hatályos.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?