Japán tulajdonban a Dreher: építenek a magyar piacra

MTI
Új trendek hódítanak a magyarországi sörfogyasztásban. Megnőtt a kézműves termékek iránti kereslet, a fogyasztók egyre inkább törekszenek a tudatos életmódra, és emelkedett a női vásárlók száma is. A fejlesztési irányokat ennek figyelembe vételével határozza meg az Asahi Group, a Dreher Sörgyárak új japán tulajdonosa.

Májusban két új agráreseménnyel várjuk az agrárszakma képviselőit: jön az AgroFood és AgroFuture 2024!

Kistermelőknek, őstermekőknek és fiatal gazdáknak 50% kedvezményt biztosítunk!

NAK szaktanácsadók és kamarai tagok pedig 35% kedvezményben részesülhetnek!

A jövőt Magyarországon is leginkább az új trendek határozzák meg, vagyis a kézműves sörök térhódítása, a tudatos életmódra törekvés, és a női vásárlók számának gyarapodása - összegezte Paolo Lanzarotti, az Asahi Breweries Europe (ABEL) Ltd. vezérigazgatója a vállalat sajtótájékoztatóján a csehországi Pilsenben. Az Asahi Group, a Dreher Sörgyárak új japán tulajdonosa elkötelezett a magyar piac mellett - hangsúlyozta.

Az Asahi a nagy hagyománnyal rendelkező, erős márkák, és a disztribúciós hálózat mérete miatt választotta a kelet-közép-európai portfolió felvásárlását. Az Asahi Breweries Europe Ltd .öt régióbeli országban (Magyarország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Románia) van jelen 11 sörgyárral, 7800 embert foglalkoztat, és a világ több mint 50 országába exportál sört.

A megvásárolt vállalatok, márkák hagyományait szeretnék a továbbiakban is folytatni, kiegészítve a japán technológiai tudással, kiemelve az alkoholmentes termékek elkészítésében felhalmozott tudást - mondta Akiyoshi Koji, az Asahi Group Holdings elnöke. A prémium szegmens már a globális sörpiac eladásainak 30 százalékáért felelős, és az Asahi is ebbe az irányba szeretne terjeszkedni.

Magyarországon nagy a piaci verseny, de a prémium és az alkoholmentes szegmens itt is növekszik - erősítette meg Grant Mckenzie, az ABEL marketing igazgatója. Az egy főre eső éves sörfogyasztás alacsonyabb, mint a régió többi országában, a lengyelének mintegy fele. Ennek oka, hogy itt a bornak és a magasabb alkoholtartalmú italoknak is nagy piaca van.

Az Európai Bizottság a SABMiller kelet-közép-európai érdekeltségeinek értékesítését szabta meg az AB Inbev és a SABMiller söripari konszern fúziójának engedélyezési feltételeként. A japán sörgyártó 7,3 milliárd eurót fizetett a SABMiller söripari konszern számos cseh, szlovák, lengyel, magyar és román márkát magában foglaló termékportfóliójáért.

Idén áprilisban zárult le a SABMiller egykori közép- és kelet-európai vállalatainak, köztük a Dreher Sörgyáraknak, vagy a pilseni sörgyárnak a felvásárlása. A vállalkozások és márkák felvásárlását - beleértve a csehországi, szlovákiai, lengyelországi, magyarországi és romániai vállalatait és márkáit, valamint más kapcsolódó eszközöket, mint az export vállalatok az európai piacon és Dél-Koreában - tavaly decemberben jelentette be a társaság. Április 1-jétől az új vállalat neve Asahi Breweries Europe Ltd (ABEL), regionális székhelye Csehországban, Prágában van.

A Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint a magyar sörpiac 6,7 millió hektolitert tesz ki évente, amelynek 38 százalékát, 2,55 millió hektolitert értékesít a Dreher Sörgyárak. Az egy főre eső sörfogyasztás 67 liter évente.

A cég magyar beszámoló szerinti, nem auditált árbevétele a 2017 március végéig tartó üzleti évben 53,89 milliárd forint volt. Ez 1,2 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A Dreher Sörgyárak 580 munkavállalót foglalkoztat.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Még a legjobb áron!
AgroFood 2024
Még a legjobb áron!
Agrárium 2024
50% kedvezmény kistermelőknek, őstermelőknek és fiatal gazdáknak!
EZT OLVASTAD MÁR?