agrarszektor.hu • 2025. július 16. 16:59
Az élelmiszer-, takarmány- és üzemanyagipari óriásvállalat, a Bunge beruházásokat hajtott végre a gyártóberendezések és a csomagolásdizájnok optimalizálása érdekében. Ennek eredményeként palackonként 11 százalékkal sikerült csökkenteni a martfűi gyárban előállított 1 literes olajos palackok előállításához szükséges műanyag mennyiségét. Ez a csökkentés minden egyliteres műanyag étolajpalackra érvényes, legyen szó belföldi vagy exportpiacokra szánt termékekről, beleértve a jól ismert Vénusz és Floriol márkákat, valamint a hazai saját márkás termékeket is - derült ki a vállalat közleményéből.
A könnyebb kupakok és előformák használatának, a levehető membrán eltávolításának és a rövidebb nyaknak köszönhetően az újratervezett palackok előállítása során, a vállalat a 2024-es termelési volumen alapján várhatóan több mint 300 tonna műanyagot fog megtakarítani évente. Grászli János, a Bunge magyarországi vezetője szerint a most bevezetett változtatások hozzájárulnak a termék össztömegének és a felhasznált műanyag mennyiségének csökkentéséhez, miközben a palack megőrzi szerkezeti stabilitását és szivárgásmentességét.
Emellett az optimális formának köszönhetően a palackok most stabilabbak, ami további előnyöket biztosít a gyártási, tárolási és szállítási folyamatokban, valamint a fogyasztók számára is könnyebben kezelhető. A továbbfejlesztett csomagolást fogyasztói tesztelésnek vetették alá, hogy a termék minősége és a vásárlói élmény a lehető legjobb legyen.
A beruházás részeként a Bunge modernizálta a martfűi üzem gyártási technológiáját, és új fúvógépeket és technológiát telepített a martfűi palackozóüzemébe. Az optimalizált berendezések az energiahatékonyság növeléséhez is hozzájárulnak, mivel 35%-kal kevesebb áramot fogyasztanak, mint a korábbi gépek.