A fröccsöt már kihoztuk a restiből, mi lesz a pezsgővel?

agrarszektor.hu
A magyar bor-, gyöngyözőbor és pezsgőfogyasztást népszerűsítő kommunikációs kampányt indított a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing (Agrármarketing Centrum, AMC) vezérigazgatósága, annak érdekében, hogy éves szinten kiegyenlítettebbé tegye a fogyasztást.

Májusban két új agráreseménnyel várjuk az agrárszakma képviselőit: jön az AgroFood és AgroFuture 2024!

Kistermelőknek, őstermekőknek és fiatal gazdáknak 50% kedvezményt biztosítunk!

NAK szaktanácsadók és kamarai tagok pedig 35% kedvezményben részesülhetnek!

A kampány nyitó sajtótájékoztatóján Budafokon, a Törley Pezsgőpincészetnél Simon Péter, Az AMC vezérigazgató-helyettese elmondta: Magyarországon a pezsgőfogyasztás 80 százaléka az év végi ünnepekhez - a karácsonyhoz és a szilveszterhez - köthető a felmérések szerint. A mostani 50 millió forint felhasználását lehetővé tévő közösségi népszerűsítő kampánnyal ezen szeretnének változtatni, azt szeretnék elérni, hogy a magyar emberek az év más időszakaiban is igyanak pezsgőt - mondta.

Koccintsunk minden nap!
Az elmúlt évben a fröccs népszerűsítésére indított kampány igen sikeres volt. "Kihoztuk a fröccsöt a restiből", és elmondható, hogy ma már a magasabb kategóriájú éttermekben is mernek a vendégek fröccsöt rendelni - szemléltette a kampány célját Simon Péter. A cél az lenne, hogy a pezsgő az "ünnepi ital" kategóriából átkerüljön a "mindennapi ital" kategóriába.

A kampány egyik látványos eleme lesz egyébként egy "pezsgőszekér", azaz egy pezsgőkóstolásra kialakított jármű, amely a tervek szerint meglepetésszerűen jelenik majd meg különböző helyszíneken az augusztusi kampány ideje alatt. Az akciót egy alapozó kampánynak szánják a szervezők, a tervek között szerepelnek további kampányok, hiszen valószínűleg ilyen rövid idő alatt nem lehet jelentősebb változásokat elérni a fogyasztói szokásokban.

Simon Péter az MTI kérdésére közölte: az agrármarketing finanszírozására az idén mintegy egymilliárd forint áll rendelkezésre, szemben a múlt évi mintegy 3,2 milliárd forint körüli összeggel. A múlt évben az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár miatt volt lényegesen nagyobb az agrármarketingre felhasználható pénz - tette hozzá Kovács György, a Törley Pezsgőpincészet marketingért és értékesítésért felelős ügyvezető igazgatója.

Barátossy Gábor, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) borászati és alkoholos italok igazgatóságának igazgatóhelyettese többek között arról beszélt, hogy a Nébih számára fontos, hogy a prémium kategóriás magyar termékek, mint például a pezsgő, népszerűsítésében részt vehessen. Közölte: 2011-ben a forgalomba került pezsgő mennyisége belföldön mintegy 30 ezer hektoliter volt, míg az idén ez az első hat hónapban csaknem megduplázódott, mintegy 57 ezer hektoliter volt. Az elmúlt három évben a pezsgő-előállítással foglalkozó pincészetek száma is megkétszereződött. Most 20 pincészetben készítenek pezsgőt Magyarországon.

Kovács György, a Törley Pezsgőpincészet marketingért és értékesítésért felelős ügyvezető igazgatója elmondta: a cég saját adatai szerint tavaly az országban mintegy 22 millió palack - 150 ezer hektoliter - pezsgő fogyott el. Hozzátette, a mennyiség tíz évvel ezelőtt még 28-29 millió palackot tett ki. A pezsgő fogalmába egyébként a klasszikus pezsgőn kívül már beleértik például a pezsgőkoktélokat, a gyöngyözőborokat is.

Pezsgőivó nemzet vagyunk
A 10 évvel ezelőtti 28-29 millió palackos volumen a Törley Pezsgőpincészet saját számításai szerint 2-2,5 literes egy főre jutó pezsgőfogyasztást tesz ki, amellyel meglepő módon 2003-ban még a világon a 4-6. helyen álltunk. Ez a volumen az elmúlt 10 évben folyamatosan lemorzsolódott, a most induló kampány célja többek között ennek a kieső mennyiségnek a visszapótlása lenne.

Szerencsére folyamatosan érzékelhető a pezsgőgyártás és - fogyasztás növekvő népszerűsége. "A jövedéki törvény változásának köszönhetően az elmúlt 3 évben megduplázódott a pezsgőgyártók száma Magyarországon, az elmúlt 10 évben ugyancsak megháromszorozódott az ország pezsgőexportja , amely nagyon nagy szó ahhoz képest, hogy a világ pezsgőfogyasztása eközben éves szinten 2%-kal csökken.

A Törleynél mintegy 20 millió palack készült a múlt évben. Ebből az export mintegy 6 millió palack volt. A cég múlt évi árbevétele mintegy 17 milliárd forintot tett ki, ami 1 százalékos növekedés 2012-höz képest.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Még a legjobb áron!
AgroFood 2024
Még a legjobb áron!
Agrárium 2024
50% kedvezmény kistermelőknek, őstermelőknek és fiatal gazdáknak!
EZT OLVASTAD MÁR?