A SPAR is beszállt az almapromócióba

agrarszektor.hu
Csatlakozott a SPAR Magyarország Kft. is ahhoz a kampányhoz, amely a magyar alma népszerűsítését célozza. A kormány korábban 3,15 milliárd forintos rendkívüli támogatást szavazott meg az ágazatnak, az idei túltermelés és az orosz embargó okozta értékesítési gondok miatt. Támogatják az almapromóciós kampányokat is.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Újra, immáron harmadik alkalommal csatlakozott a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács magyar alma népszerűsítése érdekében szervezett kampányához. Mint arról az agrárszektor.hu korábban már beszámolt, az idei, almatermesztésnek kedvező időjárásnak köszönhető rekordtermés okozta problémák és a kialakult helyzet kezelése érdekében, valamint a magyar gyümölcstermesztés egyik legfontosabb ágazatában jelentkező nehézségek mielőbbi orvoslására a Kormány 3,16 milliárd forint értékben indított programot a hazai almatermelők megsegítésére. Többek között ennek keretében támogatja egy almapromóciós kampány indítását, melynek részét képezi a fent megnevezett együttműködés is.

A kampány elsődleges célja, hogy ráirányítsa a lakosság figyelmét a magyar alma kiváló minőségére, különleges ízvilágára, és kedvező élettani tulajdonságaira. 2014-ben mintegy 27 600 hektáron 7 500 termelő foglalkozik almatermesztéssel Magyarországon. Az eddigi kedvező időjárásnak köszönhetően idénre mintegy 780-800 ezer tonna rekordtermést irányoztak elő, ami 150-200 ezer tonnával több az átlagosnál. Az időjárásnak köszönhetően egész Európában kedvező a termés, a szokásosnál több az étkezési minőségű tételek aránya, valamint jelentősek a 2013-ból maradt készletek is. Tetézi a bajt, hogy például Lengyelországban az orosz embargó miatt körülbelül 500 ezer tonna maradt a hűtőházakban. Mégis, vannak arra biztató jelek, hogy az idei rekordmennyiségű magyar alma a hazai mellett és az orosz helyett akár más piacokon lesz eladható; Szerbia felé már a múlt héten meg is indult az export.

A SPAR Magyarország Kft. különös gondot fordít arra, hogy gazdag zöldség-gyümölcs kínálatában kiemelt szerepe legyen a magyar almának, és azon belül több fajta is helyet kapjon. A vásárlók az idei szezonban is sok almaféleség közül válogathatnak az áruházlánc üzleteiben (egyebek mellett Gála, Jonatán, Golden és Jonagold), s szeptember 26-27-én a kijelölt budapesti, szegedi és győri üzletekben több fajtát meg is kóstolhatnak. A SPAR-csoport, több mint 400 áruházában a tavalyi évben közel 6 és fél millió kilogramm almát értékesített. 2014 első három negyedévében pedig már 5,9%-kal több almát adott el a cég, mint a múlt év azonos időszakában.

A SPAR áruházakba jelenleg 380 termelő által termesztett almát szállítanak, jellemzően Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből. A vállalat arra törekszik, hogy minél több hazai termelővel építsen ki üzleti kapcsolatot, és kínálatát tovább bővíthesse. Nem csak az alma esetében, hanem teljes zöldség-gyümölcs választékában fontosak a hazai termékek. A magyar zöldségeket, gyümölcsöket népszerűsítő országos szakmai szervezetek akcióiba folyamatosan bekapcsolódva ösztönzi vásárlóit a SPAR, hogy a jó minőségű magyar árukat a termőidőben és szezonon kívül is részesítsék előnyben.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?