Áfacsökkentés: tízmilliárdok maradnak a családoknál

agrarszektor.hu
Újabb élelmiszerpiaci áfacsökkentési lépéseken dolgozik a Földművelésügyi Minisztérium, és az adókulcs mérséklését minden olyan terméknél lehetségesnek tartja, amely az eddigi áfacsökkentésekből kimaradt. A tárca szerint a tej, a baromfihús és a tojás januári áfamérséklésével több tízmilliárd forintot spórolhatnak a családok.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Az alapvető élelmiszerek általános forgalmi adójának (áfa) csökkentése évek óta tart - állapította meg a parlament mezőgazdasági bizottságában Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter. A friss tej, a tojás és a baromfihús áfája 2017. január elsejétől csökken, és ez a tárca szerint több tízmilliárd forintos megtakarítást jelent a családoknak, és fehéríti az ágazatot is. A minisztériumnál további áfacsökkentéseken is dolgoznak, ezen a területen lényegében valamennyi eddig kimaradt belföldi élelmiszer szóba jöhet - mondta a miniszter.

Az államreform keretében a tárcát is érinti az intézményi átszervezés, amelynek legjelentősebb állomása a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal (MVH) az államkincstárhoz kerülése. Ez a munka most is folyik, és - jelentette ki Fazekas Sándor - a tárcánál bíznak benne, hogy a gazdák számára a kifizetések továbbra is zavartalanok lesznek.

MTI-fotó: Illyés Tibor

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) önálló szervezetként működik tovább, funkciói tovább erősödnek, amihez a szükséges anyagi források is rendelkezésre állnak. Emellett az Agrármarketing Centrum (AMC) újra önálló szervezetként működik, és így az ágazat számára a szükséges marketingtevékenységet közvetlenül tuja biztosítani.

A tárca az idén megalkotta az ágazat 2050-ig szóló fejlesztési elképzeléseit, mert úgy ítéli meg, hogy szükség van az uniós ciklusokon túlmutatót stratégiai tervezésre. A program lényege, hogy Magyarország GMO-mentes, jó minőségű, egészséges élelmiszert termeljen, és vigyen piacra mind bel-, mind pedig külföldön.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?