2019. szeptember 17. kedd Zsófia

Hírek - Élelmiszer

Alakul a dinnyebotrány: brutális árcsökkentés a Tescóban

Kilónként 99 forintra csökkentette a dinnye fogyasztói árát a Tesco. A termelők veszteségre számítanak, ha ilyen alacsony árak alakulnak ki a kereskedelemben.
 
 
Feliratkozom az Agrárszektor hírlevélre
 Elmúltam 16 éves
 Az adatvédelmi tájékoztatót elolvastam, megértettem, és hozzájárulok ahhoz, hogy megadott adataimat a szolgáltató mint adatkezelő a szabályzatban foglaltaknak megfelelően kezelje.

A Tesco csütörtök reggelre 99 forintra mérsékelte a magyar görögdinnye kilogrammonkénti árát - mondta Pócs János fideszes országgyűlési képviselő az Agrármarketing Centrum, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Földművelésügyi Minisztérium dinnye fogyasztásösztönző kampány sajtótájékoztatóján. Bejelentése szerint az áruház azzal indokolta a durva árcsökkentést, amit már napokkal a magyar áru megjelenése után véghezvitt, hogy ezzel kívánják felhívni a fogyasztók figyelmet arra, hogy megjelent a magyar áru a boltok polcain.

A legtöbb áruházláncban a napokban váltotta fel az import dinnyét a magyar áru. Előzetesen a termelők háromszámjegyű árakra számítottak. A kiskereskedelmi induló árak az agrárszektor.hu tapasztalatai szerint kilónként 180-200 forint körül mozogtak.

A boltok többségében ugyanakkor már pár nappal a gyümölcs megjelenése után levitték az árakat kilogrammonként 140-150 forintra - közölte a tájékoztatón Pócs János. A termelők ezt az árat irreálisan alacsonynak tartják a 2 millió forintos hektáronkénti dinnyeelőállítási költséghez viszonyítva. Korábbi nyilatkozatok szerint a gazdálkodók veszteségre számithatnak, ha alacsony fogyasztói árak alakulnak ki a piacon.

"Nyár, dinnye szeletem" - elindult az idei kampány
Elindította idei "Nyár, dinnye szeletem" kampányát az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a Földművelésügyi Minisztérium (FM) támogatásával. A 7 héten át, 7 kereskedelmi áruházlánc - ALDI, Auchan, CBA, Lidl, METRO, SPAR, TESCO - 7 üzletében, helyszínenként 2 napon át, valamint a tervek szerint gyermektáborokban (a Bátor táborban és Erzsébet táborokban) tervezett kóstoltatások célja az, hogy bemutassa, látassa, tudatosítsa a fogyasztókban a hazai dinnye kiváló minőségét, sokszínű felhasználási módozatait és a dinnyefogyasztás előnyeit – áll az AMC közleményében.


Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA

    A szakértő szemével

    Támogató:

    Agrárszektor Konferencia 2019

    Most még kedvezményes áron >>

    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu