AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
A GoldRiver Orchards kaliforniai csomagolóüzemében majdnem a plafonig érnek a friss kaliforniai diót tartalmazó zsugorfóliázott dobozok. Ezeket Európában a karácsonyi süteményekhez, Ázsiában pedig az újévi ünnepséghez használnák fel, de a globálos ellátási láncok válsága és a kikötők túlzsúfoltsága miatt idén ez az alapanyag csak jókora késéssel érkezhet meg a megrendelőkhöz - írta meg az Origo a gCaptain szakportál értesülései alapján.
A szállítási és ellátási láncban jelentkező problémák az Amerikai Egyesült Államokban a nyugati partvidék mezőgazdasági termelőinél jelengkeznek a legsúlyosabb mértékben. Ők azok ugyanis, akik az év végi ünnepségeken népszerű különleges termények, az egyes egzotikus gyümölcsök és diófélék egyik fő globális beszállítói. A gyakorlatban ez a probléma ott látható, hogy azok a hajók, amelyek elszállítanák a GoldRiver Orchards dióit Sacramento-ból, vagy kihagyják az oaklandi kikötőt, ahová a diót általában exportálják, és ahonnan szállítanák tovább, vagy pedig megjósolhatatlanul, teljesen váratlan időpontokban érkeznek, amelyek megnehezítik, hogy a termékek a hajókra jussanak. A vállalat tulajdonosa, Don Barton szerint jelenleg kevesebb, mint a felét szállítják annak, amit az évnek ebben az időszakában kellene és lehetne, egyszerűen azért, mert nem áll a rendelkezésükre megfelelő felszerelés.
A szakportál értesülései szerint a hajók a Seattle-ben és a Tacomában északnyugati tengeri kikötőkomplexumot is kihagyják, ahol a széna, az alma és a bab várna a szállításra. A teherhajóknak Los Angeles és Long Beach kikötőiben olykor hetekig kell várniuk a kikötőhelyre, végül gyakran anélkül indulnak útnak, hogy felvennék az exportra szánt árut. A kialakult tengeri szállítmányozási krízisért a szakértők szerint főleg a koronavírus-járvány tehető felelőssé, ugyanis az otthon maradó amerikaiak rengeteg - esetenként felesleges - élelmiszert, játékot és elektronikai eszközt rendelnek az interneten. Ennek köszönhetően import iránti kereslet túlterhelte az ellátási láncokat, és arra késztette a konténerszállító hajótársaságokat, hogy a Kína és a Los Angeles közötti legjövedelmezőbb útvonalakra összpontosítsanak, ennek pedig sok másik kikötő itta meg a levét.
Azok a gazdák, akik vállalták, hogy az ünnepekre időben szállítanak gyümölcsöt, dióféléket és más termékeket, emiatt végül mégsem tudják tartani magukat a szerződésben foglalt határidőkhöz. A kaliforniai dióipar 2021 szeptemberében és októberében 47%-kal kevesebb héjas diót és 16%-kal kevesebb héj nélküli diót exportált, mint az előző évben - állt a California Walnut Board jelentésében. A GoldRiver Orchards kivitele októberben 75%-kal volt alacsonyabb az előző év azonos időszakához képest.