Ebből az élelmiszerből spájzoltak be a legjobban a magyarok a járvány miatt

Ebből az élelmiszerből spájzoltak be a legjobban a magyarok a járvány miatt

agrarszektor.hu
Lényegesen több kekszet eszünk, mióta kitört a járvány. A nagy felhalmozás alatt a háztartási kekszből 50 százalékkal nőtt a forgalom, és az extrudált kenyerekből is ennyivel több fogyott. Az adatok azt mutatják, hogy nem egyszeri vásárlásokról volt szó, hiszen ezekből az élelmiszerekből tartósan többet adnak el a boltokban, mint egy éve.

Májusban két új agráreseménnyel várjuk az agrárszakma képviselőit: jön az AgroFood és AgroFuture 2024!

Kistermelőknek, őstermekőknek és fiatal gazdáknak 50% kedvezményt biztosítunk!

NAK szaktanácsadók és kamarai tagok pedig 35% kedvezményben részesülhetnek!

A járvány miatt átalakuló fogyasztói szokások egyik nagy nyertese a keksz lett, amelynek a bolti forgalma értékben mintegy 15 százalékkal nőtt 2020-ban az előző évhez képest

 - jellemezte a pandémia okozta keresletváltozást Koósa Péter, a Detki Keksz Kft. ügyvezető igazgatója a Magyar Termék Nonprofit Kft. közleményében. A keksztermékek kiskereskedelmi eladásai az elmúlt években is emelkedtek 6-8 százalékkal, de a tavalyihoz hasonló kiugrásra még nem volt példa, és ez egyértelműen ahhoz köthető, hogy az emberek többet voltak otthon, az otthonuktól távol pedig másként kellett megoldaniuk az étkezésüket. Koósa Péter szerint márciusban és áprilisban, a felhalmozó jellegű vásárlások idején a Detki Keksz fennállása legnagyobb forgalmát érte el például háztartási kekszből, amelyből az eladások ekkor 50 százalékkal haladták meg a szokásost, és akár még több is fogyott volna belőle, de már nem tudták tovább növelni a termelést. Ráadásul a felvásárlások után várt visszaesés sem következett be a kekszek esetén, az év utolsó hónapjaiban is megmaradt a növekedés, és a termékkörön belül minden fajta kiemelkedően fogyott 2020-ban.

Nem a fogyasztói szokások változtak az esetünkben, hanem inkább a fogyasztás mennyisége

 - összegezte a járvány egy évének hatásait Szebeni Zoltán. Az extrudált kenyereket, szendvicseket gyártó Abonett Kft. ügyvezetője szerint a tavaly március-áprilisi időszakban volt a leglátványosabb a kiugrás, amikor mintegy 50 százalékkal növekedett meg az abonyi cég termékei iránt az igény. 

A hirtelen jött extra kereslet egy viszonylag alacsony készletszinttel párosult, ezért rövid ideig tartó nehézségeket, logisztikai problémákat eredményezett, de alapanyaghiány így sem lépett fel. A rendkívüli helyzet azonban gyorsan rendeződött. Ráadásul úgy, hogy a kiugrás után egy magasabb szinten stabilizálódott a forgalom. Jelenleg a korábbi mennyiségnél mintegy 30 százalékkal nagyobb a kereslet a termékeink iránt, ami a jelek szerint tartósnak is bizonyul majd.  

Szebeni Zoltán szerint míg az egy évvel ezelőtti kiugró keresletet az emlékezetes készletező vásárlási időszak eredményezte, a később állandósuló magasabb fogyasztás hátterében több tényező is állhat. 

A magyar termékek előnyben részesítése, a kényelmes, gyors megoldások választása, és az egészségtudatos életmód felé fordulás magyarázhatja a jelentős keresleti bővülést 

- állítja az Abonett ügyvezetője.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Még a legjobb áron!
AgroFood 2024
Még a legjobb áron!
Agrárium 2024
50% kedvezmény kistermelőknek, őstermelőknek és fiatal gazdáknak!
EZT OLVASTAD MÁR?