2022. június 30. csütörtök Pál

Hírek - Élelmiszer

Egyedi megoldásokkal ösztönzik a sertéshúsfogyasztást Magyarországon

2020-ban ismét sertéshús fogyasztásösztönző kampányt folytat az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT), illetve a Magyar Húsiparosok Szövetsége, melynek része áruházi- és rendezvényeken való kóstoltatás, valamint intenzív kommunikációs kampány (televíziós és rádió-, továbbá influencerek bevonásával online kampány). A 2020. augusztusáig tartó kampány elsődleges célja, hogy ösztönözze a fogyasztókat a kitűnő, minőségi sertéshús tudatos vásárlására és fogyasztására.
 
 

Mint minden egészséges ételnek, a vöröshúsnak, köztük a sertéshúsnak is fontos szerepe van a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozásban - írja közleményében az AMC. A „Mi lesz ma a vacsora? - Egy kiváló minőségi sertéshús minden ízében különleges” szlogen alatt futó tavaszi sertéskampány célja, hogy a sertéshúsra ne csupán koleszterinforrásként, hanem vitaminokban és ásványianyagokban gazdag élelmiszerként tekintsenek a vásárlók. A fogyasztásösztönzésen kívül természetesen a sertéságazat stabilizálódását, a sertésállomány csökkenésének megállítását és az ágazatban dolgozók helyzetének javítását is célozza a kampány.

Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a mostani fogyasztásösztönző kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a kiváló minőségű hazai sertéshúsra, és a Magyarországon őshonos, különleges ízvilágú és beltartalmi értékű sertésfajtára, a mangalicára, valamint ezek előnyös tulajdonságaira és értékeire. A sertéshúsnak és a méltán nagy népszerűségnek örvendő mangalicának megkülönböztetett szerepe van az egészséges táplálkozásban. A magyar konyha egyik nélkülözhetetlen alapanyaga a sertéshús és az abból készült különböző feldolgozott élelmiszerek. Az ezekből készült étel a családi és a társadalmi ünnepek, vendégváró asztalok egyik fő fogása, jó okkal, mondta Tarpataki Tamás. A vásárlók egyre tudatosabban keresik a minőségi hazai termékeket és szem előtt tartják az egészségtudatos táplálkozás igényét is. Az utóbbi években a fogyasztói kampányok, és a fokozatosan bevezetett áfacsökkentés hatására a fogyasztási kedv is növekedett, mondta a helyettes államtitkár.

Az AMC ügyvezető-helyettese, Giczi Gergely elmondta, hogy a sertéspiac az elmúlt egy év kapcsán nagyon komoly változásokkal volt terhelt, amelyekről higgadtan és objektíven kell tájékoztatni a fogyasztókat. A kampány ezért az idei évben kettős célt szolgál. A hagyományosan fontos fogyasztásösztönzésen túl az idei kampány kiemelt figyelmet fordít az edukációra is.

Olyan fontos témákkal is foglalkoznunk kell az idén, mint a sertéspestis állat- és humánegészségügyi, valamint közgazdasági vonatkozása, továbbá a környezetvédelem és a vöröshúsok fogyasztásának ügye

- mondta Giczi Gergely.

Az ügyvezető-helyettes ismertette a kampány főbb elemeit is. A Társaság a promóciós időszakban összesen 57 alkalommal, 27 élelmiszerüzletben tart kóstoltatásokat Budapesten és további 15 településen országszerte, valamint országos médiakampánnyal is készülnek. Kiemelte továbbá, hogy a médiakampány a böjtidőszakban szünetel.

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke felhívta a figyelmet arra az új januári rendeletre, amely szerint a friss húsok esetében a pultokon jelezni kell a sertéshús földrajzi eredetét. Arra ösztönözte a fogyasztókat, hogy tájékozódjanak a vásárlások során az előre csomagolt húsoknál éppúgy, mint a tőkehús pultoknál. Vásárlásukkor gondoljanak arra, hogy ha hazai eredetű húst vásárolnak, akkor nemcsak a magyar gazdaság (mezőgazdaság, élelmiszeripar) erősödéséhez járulnak hozzá, hanem a vásárlásuk ökológiai lábnyoma is biztosan kisebb lesz.

A CBA kommunikációs igazgatója, Fodor Attila arról beszélt, hogy az elmúlt években jelentős mértékű fejlődés volt látható az élelmiszerkereskedelmi szektorban is. Nemcsak a forgalom volumene bővült, hanem egyre népszerűbbé váltak a magas minőségű termékek. Egyre többen keresik az olcsó ár helyett a kedvező ár-érték arányú termékeket.

Az elmúlt évben sikeres volt a promóció, akkor a mangalicatermékeket népszerűsítettük, így biztosak vagyunk abban, hogy az idei esztendőben is a pozitív lesz a fogadtatás. Tapasztalataink szerint a promóciók időtartama alatt a népszerűsített termékek forgalma több tíz százalékkal tud bővülni

- mondta Fodor Attila.

(A cikkben felhasznált kép az Agrármarketing Centrum tulajdonát képzi.)

Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG
    Agrárszektor hírlevél
    Ne maradjon le a friss hírekről!
    Iratkozzon fel hírlevelünkre
    és járjon mindenki előtt.
    Mind a négyet bepipálom

    Portfolio Digital Transformation 2022

    Lépéskényszerben a vállalkozások: aki nem digitalizál,le fog maradni!

    Tiszaújváros-Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022

    Ingyenes esemény a Tisia Hotelben