2019. szeptember 23. hétfő Tekla

Hírek - Élelmiszer

Fesztiválon népszerűsítették a magyar dinnyét: idén szeptember közepéig tart a szezon

Idén is elindította a „Nyár, dinnye, szeletem” szlogen alatt futó dinnye fogyasztásösztönző kampányát az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. A kampány nyitó sajtótájékoztatóján, a zamárdi STRAND Fesztiválon elhangzott: a magyar termőterületek sokszínűségének, a gazdálkodók termelési gyakorlatának vevői igényekhez történő igazodásának köszönhetően több, mint 2 hónapos lett a hazai dinnyeszezon, így még szeptember közepéig lehet jó minőségű gyümölcsöt kapni a piacokon és áruházakban.
 
 
Feliratkozom az Agrárszektor hírlevélre
 Elmúltam 16 éves
 Az adatvédelmi tájékoztatót elolvastam, megértettem, és hozzájárulok ahhoz, hogy megadott adataimat a szolgáltató mint adatkezelő a szabályzatban foglaltaknak megfelelően kezelje.

A kampányt szervező szakmai szervezetek a zamárdi STRAND Fesztiválon indították el az idei dinnye fogyasztásösztönző kampányt - írja közleményében az AMC. Az eseményen az agrárszektor.hu is ott járt, hétfőn pedig egy hosszabb cikkel jelentkezünk a kampány részleteiről. Az elmúlt négy évben a promóciós időszakban mintegy 20%-kal növekedett a gyümölcs fogyasztása, a szakemberek ezúttal is ekkora növekedésre számítanak.

Forrás: AMC

A kampány nyár végi időpontjával arra is fel kívánják hívni a figyelmet, hogy a dinnyeszezon ma már tovább tart a szeptember 5-i Lőrinc-napnál, szeptember közepéig is elérhető lesz a magyar dinnye, kiváló minőségben. Ennek okairól Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára beszélt. „A friss, egészséges magyar gyümölcs iránti kereslet erősítése egészségpolitikai és agrárpolitikai szempontból is kiemelt célkitűzésünk. A július óta elérhető hazai dinnye nemcsak finom és frissít, hanem számos jótékony hatása miatt kifejezetten egészséges. Ezért is fontos fegyvertény, hogy a dinnyetermelőknek sikerült „széthúzni”a betakarítási időszakot, így még a következő hetekben is, egészen szeptember közepéig nagy mennyiségben találunk ízletes magyar dinnyét a piacokon.”

Forrás: AMC

A kampány során számos eseményen kóstolhat hazai dinnyét a vásárlóközönség. Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője elmondta: az Agrármarketing Centrum szervezésében országszerte összesen 5 helyszínen, 14 alkalommal kóstolhatnak dinnyét többek között a FINA Junior Úszó Világbajnokságon. A kampány egyik legfőbb vidéki eseménye pedig 2019. augusztus 30 és szeptember 1. között a Kiskőrősi Szüret és Szlovák Nemzetiségi Napok rendezvénye lesz. Ondré Péter hozzátette: „Legfőbb célunk, hogy formáljuk a fogyasztói tudatosságot és felhívjuk a figyelmet az egészséges, friss, rövid szállítási idővel elérhető élelmiszerekre.”

Balról jobbra: Feldman Zsolt, Ondré Péter, Mártonffy Béla (Forrás: AMC)

A sajtótájékoztatón Mártonffy Béla, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Kertészeti és Beszállítóipari Osztályának elnöke kiemelte: „Ahhoz, hogy a dinnyetermesztés kiegyensúlyozott, tervezhető legyen, szükséges az, hogy az áruházláncok ne ingassák meg a piacot július végén vagy augusztus elején árletörő, a dinnyét vevőbecsalogatásul használó akciókkal. A kamarának idén a sajtón keresztül is fel kellett hívnia egy indokolatlanul ilyen akcióba kezdő áruházlánc figyelmét, akik végül elfogadták a termelők érveit.”

Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA

    A szakértő szemével

    Támogató:

    Agrárszektor Konferencia 2019

    Most még kedvezményes áron >>

    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu