AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
Idén több mint 30%-kal csökkentek a pezsgő pincészetek bevételei, így a kiesett, 2020-ban már nem pótolható árbevétel lassan közelíti a 2 milliárd eurót. Ez azt is jelenti, hogy közel 100 millió palack pezsgő maradhat év végén bontatlanul a pincékben. Szerencsére eltartható a nemes nedű, ha lesz hozzá elegendő hely, így nem feltétlen számíthatunk arra, hogy a minőségi, francia pezsgők ára csökkenni fog.
A hirtelen keresletcsökkenéshez több módon igyekeznek alkalmazkodni a francia termelők, lehetőleg koordináltan, a több mint 16 ezer termelőt képviselő francia pezsgőgyártók egyesületének (CVIC) segítségével. A termésredukálás sajnos már nem elegendő, a leszüretelt szőlőket is részben kézfertőtlenítő gyártásra kell felhasználni, továbbá olyan tételekkel is számolni kell, ahol csak a megsemmisítés lesz a megoldás. Mivel magas minőségű, jellemzően idős szőlő ültetvényeken folyik a munka, ezért a termelők nehezen élik meg ezt az értékpusztulást. A mennyiségek korlátozása a kisebb pezsgő pincészeteket ráadásul relatív nehezebb helyzetbe hozza a nagyokhoz mérten is.
Rövidtávon átmeneti megoldást adhatnak a beavatkozások termelői oldalon, azonban évekig jelentős lesz a negatív hatás, ha csak nem sikerül hatásos vakcinát fejleszteni a covid-19 vírus ellen. Ennek megvalósulása esetén is időnek kell eltelnie, mire a világ számos részén újból nagyobb társaságok mernek felhőtlenül ünnepelni, francia pezsgővel koccintani, akár fesztiválokon, rendezvényeken, vagy esküvőkön.
A termelők egy része már a francia pezsgő marketing üzenetének finomhangolásán is dolgozik. Azaz ne csak az ünnepi alkalmakkor, hanem a gyakoribb, minőségi italfogyasztás tekintetében is jobban elérjék a lehetséges fogyasztókat.
Történelmi léptékben nézve a francia pezsgő pincészetek már korábban is éltek át válságokat és sikeresen alkalmazkodtak. Hosszú utat járt be a híres francia ital a XIX. századi desszert kategóriától a manapság népszerű nyers, azaz brut pezsgők világáig. Egyes termelők - bár egyelőre kisebbségben vannak véleményükkel - még azt is megfogalmazták, hogy a specializáció helyett lehet, hogy újból bővíteni fogják a termékpalettájukat, és nem csak pezsgő italokat gyártanak, hanem hagyományos, vörös és fehér borokat is, ahogy elődjeik is tették a múltban.
Forrás: https://apnews.com/3a34b8e8c7781334a0bf517645c7ce5e
Szerző: Antal Áron - Takarékbank Agrárcentrum