Így harcol Csányi cége a tejpiaci áfacsalókkal

agrarszektor.hu
"Hazai" elnevezésű, új márkával jelent meg a nyár közepén az ultramagas hőmérsékleten kezelt (UHT), 1,5 százalékos zsírtartalmú dobozos tejek piacán a szegedi Sole-Mizo Zrt. A Csányi Sándor OTP elnök-vezérigazgató érdekeltségébe tartozó cég az alacsony árfekvésű termékkel kifejezetten azokat a fogyasztókat célozza meg, amelyeknek fontos a hazai termékszármazás. Emellett igyekszik felvenni a versenyt az olcsó importtejekkel is, amelyek sokszor áfacsalással jutnak a hazai üzletekbe.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Két hónapja forgalmazza a Sole-Mizo Zrt. "Hazai" elnevezésű új brandjét, amellyel a 1,5 százalékos UHT-tejek között versenyez a piacon - közölte az agrarszektor.hu-val Szilágyi László, a vállalat kereskedelmi és marketing igazgatója. A márka elnevezése is egyértelműsíti, hogy a cég az alacsony árfekvésű új termékkel kifejezetten azokat a fogyasztókat kívánja megszólítani, akiknek fontos a magyar származás.

A Csányi Sándor OTP elnök-vezérigazgató érdekeltségébe tartozó vállalat azért jelent meg új branddel a 1,5 százalékos UHT-tejek piacán, mert az élelmiszerláncok e termékeket általában vevőcsalogatókként kezelik, és akciók keretében, kis árréssel értékesítik azokat. Eddig az üzlethálózatok elsősorban olcsó külföldi UHT-tejeket használtak e célokra, Szilágyi László szerint azonban mára megváltozott a helyzet, és a láncok e termékkategóriában is egyre inkább a magyar termékeket keresik.

A Sole-Mizo - tette hozzá a kereskedelmi és marketing igazgató - az új branddel arra is törekszik, hogy az olcsó importtermékekkel fel tudja venni a versenyt. Az agrarszektor.hu tapasztalatai szerint a "Hazai" UHT-tej most 165 forint körüli literenkénti áron kapható több élelmiszerláncban is, így árfekvése nagyjából megfelel az importból származó UHT-tejekének.

 

Ugyanakkor a hazai tejipar helyzetét nehezíti, hogy a külföldi UHT-tejek - figyelembe véve a szállítási és egyéb pluszköltségeket is - sokszor irreálisan olcsó akciókkal jelennek meg a hazai kiskereskedelemben, mivel sem a hazai tejtermelők, sem a tejipari cégek nincsenek komolyabb versenyhátrányban más uniós piaci szereplőkhöz képest. Ezért általános ágazati vélemény szerint az import UHT-tejek sokszor áfacsalásokkal, illetve más szabálytalanságokkal jutnak az üzletekbe, mint ahogy e visszásságokat az agrártárca közelmúltbeli rendkívüli ellenőrzései is megerősítették.

A "Hazai" tej alacsony árfekvését az teszi lehetővé, hogy dizájnja egyszerűbb, értékesítését pedig nem támogatja marketingkampány - mondta Szilágyi László. A Sole-Mizo a "Hazai" mellett a 1,5 százalékos "árharcos" kategóriában egy jóval régebbi, Farmer elnevezésű brandjével is forgalmaz UHT-tejet, amely hasonlóan egyszerű csomagolású és jelenleg szintén 165 forint körüli áron kapható, de márkaneve közvetlenül nem utal a termék magyar származására. Ezen kívül a cég sokkal ismertebb, MiZo brandjében is forgalmaz 1,5 százalékos UHT-tejet, amely azonban jóval drágábban - a Sparban például most 250 forint körüli literenkénti áron - kapható, miközben beltartalmi mutatói megegyeznek a másik két márka minőségi jellemzőivel.

A Sole-MiZo Zrt.-nek nincs ráhatása arra, hogy a kereskedelmi láncok milyen árpolitikát alkalmaznak - reagált az agrarszektor.hu-nak Szilágyi László. Általános tapasztalat azonban, hogy a minőségi csomagolású, jelentős médiatámogatású MiZo-brandet a kiskereskedők "erősebb márkának" tartják, amely szerintük nagyobb árrést is elbír. Ez indokolhatja a 1,5 százalékos MiZo-tej magasabb fogyasztói árát is, miközben a cég UHT-márkáinak átadási árai között messze nincs akkora különbség, mint amekkora a bolti árakban megmutatkozik - fogalmazott a kereskedelmi és marketing igazgató.

"Magyar" tej is van, de azt az Alföldi Tej Kft. forgalmazza
"Magyar" márkanéven is kaphatók 1,5 százalékos UHT-tejek a hazai piacon, ezt a brandet azonban a székesfehérvári tejüzemet működtető Alföldi Tej (AT) Kft. foglalta le magának. A cég a csomagoláson újabban egy "Segíts!" felirattal is igyekszik rábírni a vásárlókat arra, hogy az idén különösen feszültté vált, trágyaborogatásos termelői demonstrációkhoz vezető piaci helyzetben a hazai tejtermékeket válasszák. Ugyanakkor a "Magyar" UHT-tej is drágábban, többnyire 250-300 forintos literenkénti áron szerepel a boltok pultjain, miközben az AT az olcsó külföldi UHT-tejekkel egy másik, Riska nevű termékcsaládjával igyekszik felvenni a versenyt, amelyek közül leginkább egy 0,1 százalékos, gyakorlatilag zsírmentes változattal akcióznak az üzletláncok. A Sole-Mizo és az AT egyébként ágazati adatok szerint fej-fej mellett tölt be vezető szerepet a hazai piacon, mivel az 1,1-1,2 milliárd literes éves hazai ipari nyerstej-felvásárlásból ma mindkét cég körülbelül 20-20 százalékkal részesedik.

 

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?