Indulnak a tárgyalások: eladják a Negrót

MTI
Tavasszal kezdi meg a tárgyalásokat a potenciális vevőkkel a Mondelez International csoporthoz tartozó Győri Keksz Kft. a Negro és vele együtt az azt gyártó győri bázis eladásáról. A márkát azért adják át, mert nem illeszkedik a Mondelez stratégiájába. A szintén Győrben előállított Halls cukorkák gyártását Lengyelországba telepítik át.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A "Negro nem illeszkedik a Mondelez azon stratégiájába, amely szerint a vállalat regionális és globális kulcsmárkáira fókuszál - közölte Kertész Péter, a Mondelez Hungária Kft. és a Győri Keksz Kft. kommunikációs tanácsadója. Mindazonáltal szerinte a Negro fontos és szeretett helyi márka marad, és potenciált jelenthet olyan vállalkozás számára, amely prioritást tud adni a márkának és megadhatja számára a szükséges fókuszt, erőforrásokat".

Csökkent a márka forgalma

A közelmúlt stabilitásától eltekintve a márka forgalma csökkenésben volt az elmúlt években, és a jövőbe tekintve nem látják növekedési potenciálját a Mondelez portfóliójában. Vannak érdeklődők a Negro márka és a győri üzem iránt, de az értékesítési folyamat még nem indult el, jelenleg egy belső értékesítési csapat felállítása van folyamatban. A potenciális vevők nevét sem most, sem a tárgyalások későbbi szakaszában nem hozzák nyilvánosságra, ahogy azt sem, hogy mekkora összegben szeretnék értékesíteni a márkát a gyárral együtt.

A Mondelez International hosszútávú a versenyképesség fenntartása és a növekedés érdekében úgynevezett kulcsmárkáinak gyártására koncentrál majd. A tavaly bejelentett értékesítés következtében a szintén Győrben előállított Halls cukorkák gyártását áttelepítik a lengyelországi Skarbimierzbe az idei év második felében. A leendő lengyelországi gyár megfelelő földrajzi közelségben van azokhoz a piacokhoz, amelyeket kiszolgál majd.

Normál üzemmód

A győri gyár jelenleg is "normál üzemmódban" működik, az eladásnak nincs kihatása a termelésre. Kertész Péter tájékoztatása szerint a Halls cukorka áthelyezése miatt 17 munkahely szűnik meg, de "mindent megtesznek azért, hogy alternatív munkalehetőségeket keressenek munkavállalóik számára". Segíteni szeretnének abban, hogy felfrissítsék tudásukat, képességeiket, megvizsgálják annak a lehetőségét is, hogy a székesfehérvári gyárban is tudnak-e biztosítani munkalehetőséget az érintett győri kollégák számára. Egy tanácsadó cég segítségével próbálják új munkalehetőséghez juttatni őket, emellett együttműködnek majd a helyi önkormányzattal is.

A Mondelez Hungaria Kft. a Mondelez International cégcsoport tagja. Magyarországon a Győr-Moson-Soproni megyeszékhelyen kívül Székesfehérváron rendelkeznek gyártó egységgel. A két telephelyen jelenleg összesen 645 ember dolgozik, ebből kilencven kölcsönzött munkaerő.

Győr és Székesfehérvár

Győrben a Negrót és a Halls cukorkákat gyártják, a székesfehérvári gyár portfóliójába pedig a Milka és a Cadbury kekszes csokoládék, valamint a Győri édes, az Albert, a Háztartási keksz, a Pilóta, a Vaníliás karika, a TUC-, a LU- és a Ritz-kekszek, illetve a Disko és a Zlate keksztermékek szerepelnek. Két utóbbit a cseh piacon értékesítik.

A Mondelez Hungaria Kft. a tavalyi értékesítési adatait üzleti titokra hivatkozva egyelőre nem közölte, de a korábbi beszámolók szerint nettó árbevétele 2014-ben 1,5 milliárd forinttal haladta meg a 2013. évi 35,4 milliárd forintot. Adózott eredménye viszont 65,5 millió fronttal volt kevesebb 2014-ben az azt megelőző évi 1,695 milliárd forinthoz képest. Csoport szinten 2014-ben 30 milliárd dollár (8664,9 milliárd forint) volt a nettó árbevétele az Amerikai Egyesült Államokban székelő, a világ több mint nyolcan országában jelenlévő vállalatnak.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?