2019. november 14. csütörtök Aliz

Hírek - Élelmiszer

Kína megmentett bennünket: vége a tejválságnak!

Trendforduló következett be a tejágazatban, mivel az utóbbi időben a felvásárlási árak korábbi csökkenő tendenciája megállt és árnövekedés kezdődött a piacon. Magyarországon az Aldi is belépett a piaci szereplőket tömörítő terméktanácsba, így tovább javulhat a tejpiac szervezettsége.
 
 

A kínai piac élénkülése miatt a tavasz végi 65-66 forintos literenkénti felvásárlási ár augusztusra 70 forint közelébe emelkedett – közölte Mélykuti Tibor, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke. A kínai piacon tapasztalható keresletnövekedés hatását a magyar tejágazat szereplői közvetlenül is megtapasztalhatják, miután a tervek szerint októberben írják alá azt a kínai-magyar megállapodást, amely lehetővé teszi magyar tejtermékek szállítását Kínába.

2013-14-hez képest a nyerstej felvásárlási ára 2015-ben mintegy 27 százalékkal csökkent, az idei első fél évben pedig az árzuhanás tovább tartott és 12 százalékot tett ki. A piaci fellendülés most elsősorban az azonnali vásárlásoknál érződik. Itt ugyanis a korábbi 52-55 forintos literenkénti felvásárlási ár 90 forint fölé emelkedett. Ez azért fontos, mert a korábbi 65-66 forintos átlagos felvásárlási ár a termelők önköltségének csak mintegy 60 százalékát fedezte.

A mai bejelentés szerint az Aldi Magyarország is belépett a szakmaközi szervezet tagjai közé, így a belföldön működő kilenc kiskereskedelmi áruházlánc közül hét már tagja a terméktanácsnak. A csatlakozással tovább erősíthető a magyar tej pozíciója a belföldi piacon, mellett a kereskedők segíthetik a magyar tejágazatot, főként a gyártókat az innovációban, a termékfejlesztésben is. A szakmaközi szervezet olyan javaslatot is készített, amely szerint a következő három évben a tejtermék-gyártóknak mintegy 60 milliárd forint támogatásra lenne szükségük a fejlesztések - például a termékfejlesztés - elvégzéséhez a versenyképesség növelése érdekében - mondta Mélykuti Tibor.

Székács Tibor, az Aldi Magyarország ügyvezetője az MTI-nek elmondta: a cég 2015-ben 133 milliárd forintos árbevételt ért el, ami az idén várhatóan 150-160 milliárd forintra nő. Az árbevétel mintegy ötödét a tejtermékek adják. Az Aldi üzleteiben árusított tejnek több mint 90 százaléka magyar. A mostani megállapodás egy régóta tartó együttműködés megerősítése - tette hozzá.

Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA
    Agrárszektor hírlevél
    Ne maradjon le a friss hírekről!
    Iratkozzon fel hírlevelünkre
    és járjon mindenki előtt.

    A szakértő szemével

    Támogató:

    Agrárszektor Konferencia 2019

    Most még kedvezményes áron >>

    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu