Koronavírus: így segítenek a kistermelőkön a szomszédban

Koronavírus: így segítenek a kistermelőkön a szomszédban

agrarszektor.hu
A termelői piacok bezárása és a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében elrendelt karantén nagyon rosszul érintette a mezőgazdasági kistermelőket Horvátországban. Azért, hogy segítsenek a termelőkön, Horvátországban megkezdték a kistermelőktől az áruk felvásárlását, ráadásul a kezdeményezéshez csatlakozott a nagykereskedelmi láncok többsége is.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A koronavírus terjedésének megakadályozására elrendelt karantén és a termelői piacok bezárása különösen a mezőgazdasági kistermelőket érintette hátrányosan Horvátországban - írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Megszűntek a fontos értékesítési csatornáik és ezzel az egzisztenciájuk is veszélybe került. Ezzel egyidejűleg megjelentek különböző kerületi, városi, megyei Facebook-csoportok, mint online piacok, amelyek egy helyen fogják össze a helyi családi parasztgazdaságokat (OPG) és a kínálatuk alapján közvetlenül összekötik őket a vásárlókkal. Ezek mellett egyes informatikai cégek is létrehoztak különböző webshopokat a családi parasztgazdaságok kommunikációjának és értékesítésének elősegítésére.

Az elmúlt hét elején a Marinada, amely Horvátország és a régió egyik vezető vállalata a zöldség-gyümölcstermesztés, felvásárlás, a friss és feldolgozott termékértékesítés területén, meghirdette akcióját a felvásárlásokról. A cég felhívta a horvát családi parasztgazdaságok figyelmét, hogy várják a jelentkezésüket és vállalják a termékeik piacra juttatását. Késznek mutatkoznak a gyümölcs és zöldség átvételére, függetlenül attól, hogy együttműködött-e a termelő eddig a céggel, elvégezzék az áru lehetséges standardizálást és értékesítsék a piacon.

A Marinada felhívására nagyon jók voltak a visszajelzések, öt nap után több mint száz termelővel kezdték meg az együttműködést. Eddig főleg a mangold, saláta és újhagyma felvásárlása folyik, mivel jelenleg ezek a szezonális termékek, de készek a felvásárlásra a folytatásban is Horvátország egész területén. A cég felhívta a többi termeltető és felvásárló figyelmét a kezdeményezésre és a nagy kereskedelmi láncokat is kéri a hazai termékek átvételére és forgalmazására. A felhívásra pozitívan reagáltak a Konzum és a Spar kereskedelmi láncok és ők is felhívják a kistermelőket, hogy jelentkezzenek közvetlenül a termékeik felvásárlása és értékesítése miatt.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?