Nem vesznek meg akármit az emberek: egyre fontosabb az élelmiszerek csomagolása

Nem vesznek meg akármit az emberek: egyre fontosabb az élelmiszerek csomagolása

agrarszektor.hu
A fenntarthatósággal kapcsolatos információk egyértelmű és sikeres fogyasztói kommunikációja elengedhetetlen a csomagolás-fejlesztések sikere szempontjából. Az Innova Market Insights piackutató szerint 2020-ban ez egy kulcsfontosságú trendnek tekinthető, olvasható a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) oldalán.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A piackutató cég felmérése alapján a fogyasztók fenntarthatósággal kapcsolatos elvárásai magasabbak, mint valaha, és ez arra késztetik a vállalatokat, hogy prioritásként kezeljék azt különös tekintettel a műanyag hulladékok csökkentésére. Vagyis az élelmiszeripar egyre inkább elkötelezi magát a tudatos fogyasztói elvárások megválaszolása mellett, hangot adva ennek a csomagolásokon, írta meg a NAK. Az Innova Market Insights mindemellett rendszeresen nyomon követi a globális fejleményeket és a fogyasztói tevékenységeket, amely alapján az idei év csomagolási trendjeit az alábbi öt pontban összegezte.

1. Környezeti fenntarthatóság felülete

A fogyasztói elvárások erősödésével a vállalatok a csomagolásokat a fenntarthatóság kommunikációjának felületeként kezelik. A 2015-2019 közötti időszakban vizsgált élelmiszerek csomagolásának több mint egyharmada fenntartható megoldásból származott (pl. újrahasznosított, újrahasznosítható). A kommunikáció számtalan megoldását közvetíthetik a csomagolások, mint a logók, a mentességre (pl. műanyag), az energia hatékony előállításra, vagy akár az újrahasznosított anyagokra utaló feliratok.

2. Műanyagok körfogása

A körforgásos gazdálkodás jelentőségének fokozásával az újrahasznosított műanyagok felhasználása is számos iparágban növekszik. Ennek köszönhetően az újrahasznosított műanyagok aránya bizonyos termék esetében már eléri a 100%-ot. Mindennek köszönhetően a hulladéklerakók terheltsége jelentősen csökken és a környezeti szennyezettség is visszaszorítható.

3. Házhoz jövő fenntarthatóság

Az online kereskedelem dinamikus növekedése egyre több erős hullámkarton csomagolást igényel. A strapabíró, könnyű, újrahasznosítható és egyedi élményt nyújtó dobozok fejlesztése kiemelt fontossággal bír. Mindemellett az egyszer használatos töltőanyagok fenntarthatósága is komoly kihívást jelent a fejlesztőknek.

4. Átláthatóság a csomagolás segítségével

Az átláthatóság fokozódása számos új megoldás terjedését eredményezi. Az IoT (tárgyak az internetre) a QR-kódok, az NFC (közeli rádiófrekvenciás kommunikáció) és a blockchain megoldásokhoz elengedhetetlen a csomagolási felület biztosítása.

5. Növényi csomagolás

A megújuló forrásokból biztosított biológiailag lebomló és komposztálható csomagolási alternatívák fejlesztése egyre nagyobb figyelmet kap. A munkák fókuszában a cellulózalapú anyagok állnak. A lebomló és komposztálható csomagolóanyagok fejlesztését és hasznosítását főként a snack és édesipari vállalatok végzik.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?