2020. április 5. vasárnap Vince

Hírek - Élelmiszer

Startol a Coop Rally: a tejágazaté lesz idén a főszerep

Csütörtökön reggel indul a magyar termékeket népszerűsítő 11. Coop Rally, amelynek kiemelt célja a hazai tejfogyasztás népszerűsítése, hiszen az ágazat sokat vár a tej áfájának 5 százalékra csökkenésétől a jövő évben. A rendezvény fővédnöke, Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter támogatja a rally céljait, és emlékeztetett, hogy a szaktárca széleskörű társadalmi vitára bocsátotta Magyarország élelmiszergazdasági stratégiai programját.
 
 

Idén 11. alkalommal rendezik meg a minőségi magyar termékek ünnepét, a Coop Rally-t, ahol 2016-ban két tejüzem is szerepel az állomások között. Ennek oka, hogy a tejágazat meghatározó a magyar mezőgazdaságban, termelés és feldolgozás szintjén is rengeteg embernek ad megélhetést, jövőre pedig 5 százalékra csökken a tej áfája, így megfizethetőbb lesz a magyar családoknak, és várhatóan a kereslet is nőni fog.

Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter a szerdai beharangozó sajtótájékoztatón elmondta, a minisztérium azért támogatja évről évre a Coop Rally-t, mert a szakmai rendezvény bemutatkozási lehetőséget nyújt a hazai gyártóknak és termelőknek. A miniszter emlékeztetett, hogy a szaktárca széleskörű társadalmi vitára bocsátotta Magyarország élelmiszergazdasági stratégiai programját, amely 2050-ig kívánná megszabni a hazai élelmiszergazdaság fejlesztési irányait.

Balról jobbra: Tóth Géza, a COOP Hungary Zrt. vezérigazgatója, Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter, Csepeli Lajos, a COOP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke, Zsigó Róbert, az FM élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára

A Coop élelmiszerlánc vezetősége a csoport piaci helyzetét értékelte és fejlesztési terveiről tartott beszámolót. A Coop forgalma a kiélezett piaci verseny ellenére nőtt az elmúlt évben, a cég az összpiacon és a hazai láncokat tekintve is növelni tudta piaci részesedését – számolt be Tóth Géza, a Coop Hungary Zrt. vezérigazgatója. A jövőben kiemelt célok:

• egy új csoport szintű kiskereskedelmi informatikai rendszer kialakítása, aminek alapja a felhőalapú technológia lesz;
• a saját márkás és egyedi márkaneves termékek kínálatának bővítése;
• a törzsvásárlói rendszer fejlesztése;
• kategóriamenedzsment-fejlesztés, aminek célja, hogy a kulcstermékek minden bolt polcán megtalálhatóak legyenek, és minél optimálisabb legyen az áruk kihelyezése a boltokban.

Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA
    Agrárszektor hírlevél
    Ne maradjon le a friss hírekről!
    Iratkozzon fel hírlevelünkre
    és járjon mindenki előtt.

    A szakértő szemével

    Támogató:
    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu