2020. szeptember 30. szerda Jeromos

Hírek - Élelmiszer

Új termékeket dob piacra a Sole-Mizo: igazi különlegességekkel erősít a tejes cég

Új E-szám mentes termékeket - sajtot, joghurtot, vajkrémet - fejlesztett ki egy uniós támogatással megvalósult, kétmilliárd forintos projekt keretében a Sole-Mizo Zrt. - közölte a Bonafarm csoporthoz tartozó cég vezérigazgatója kedden Szegeden.
 
 

Gerbrant Redmer De Boer elmondta, az elmúlt öt évben 19,8 milliárd forintnyi beruházást hajtottak végre a cég négy - szegedi, csornai, bácsbokodi és marcali - üzemében. Ezek egyaránt szolgálták a gyártás infrastrukturális hátterének megerősítését, a felújítást és a kapacitás-bővítést. A 2016 végén elindult, a Magyar Tejgazdasági Kísérleti Intézettel együttműködve végrehajtott projekt 2,053 milliárd forintos költségéből 783 millió forintot fedezett uniós és hazai támogatás - közölte a szakember.

December 3-4-én rendezi meg a Portfolio Csoport kétnapos siófoki Agrárszektor Konferenciáját, amely az ország egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárrendezvényének számít. Az esemény egyedülálló módon nyújt átfogó információkat az agrárgazdaság helyzetéről, és ad prognózisokat a támogatási, a finanszírozási, a piaci és az üzleti lehetőségekről. A konferencia napirendre veszi az ágazati szereplőit érintő legforróbb témákat és legfontosabb szabályozási változásokat is. 

Léhárt Tibor termelési igazgatóhelyettes kifejtette, a sikeres kutatás-fejlesztési tevékenységnek köszönhetően a vállalt bácsbokodi sajtüzemében sikerült olyan eljárást bevezetni - a többi közt zárt sajtkészítő kádak és speciális oltóenzim alkalmazásával - amely lehetővé tette a korábban használt technológiai segédanyagok - kálium-nitrát és kalcium-klorid - elhagyását. A sajtgyártás melléktermékeként szintén E-szám mentes savófehérje-koncentrátum is készül, melyet Csornán porítanak. Ezt további alapanyagként használják fel helyben vajkrémek előállításához, Szegeden pedig joghurtok gyártásához - ismertette a szakember. Hozzátette: a magas minőségű, E-szám mentes termékek - melyekre az egészségtudatos fogyasztók körében jelentős az igény - az év végén, jövő év elején kerülnek piacra.

A Magyarországon piacvezető, 1340 munkavállalót foglalkoztató Sole-Mizo Zrt. évente mintegy 400 millió liter tejet dolgoz föl. Az alapanyag 15 százalékát a Bonafarm csoporton belül állítják elő, nagyobbik részét pedig éves vagy több éves szerződések alapján mintegy kétszáz hazai partnerétől vásárolja fel a cég.

A vállalkozás 50 milliárd forintos nettó árbevételét öt év alatt, 2019-re 77,151 milliárd forintra növelte, melyből több mint 25 milliárd forint exportból származott. Idén várhatóan 82-83 milliárd forint árbevételt érnek el, harmadát exportból. A belföldi értékesítés 60 százalékát a cég saját márkái - Mizo, Hazai, Gazda, Farmer - alatt forgalmazott termékek teszik ki. A vállalkozás piacvezető az ízesített italok, a prémium UHT-tejek, a low carb és a laktózmentes termékek kategóriájában. A cég szegedi gyára Közép-Európa legnagyobb tejfeldolgozó üzeme, a magyar tejtermelés 15 százaléka érkezik be a telephelyre.

Címlapkép: Getty Images

Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA
    Agrárszektor hírlevél
    Ne maradjon le a friss hírekről!
    Iratkozzon fel hírlevelünkre
    és járjon mindenki előtt.

    Agrárszektor Konferencia 2020

    Most még a legkedvezményesebb áron

    Öngondoskodás 2020

    Befektetés, vagyon, megtakarítás

    Portfolio Private Health Forum 2020

    Koronavírus és a magánegészségügy

    Budapest Economic Forum 2020

    A magyar gazdasági csúcstalálkozó

    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu