Újra nyereséges volt a gyulai húsgyár

MTI
444 millió forintos adózott eredménnyel zárta a tavalyi évet az önkormányzati tulajdonú Gyulahús Kft. A nyereség jó részét gépkorszerűsítésre fordítják, illetve termékfejlesztésre, nemrég készült el például négy különböző ízben egy kifejezetten a japán piacra szánt virslijük.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A belföldi és az exportpiacok bővítését, valamint a folyamatos termékinnovációt nevezte az idei fő feladatnak a Gyulahús Kft. Az önkormányzati tulajdonú cég adózott eredménye 444 millió forint volt 2016-ban, az összeg a vállalatnál marad a fejlesztések finanszírozására. Idén a tavalyihoz hasonló, 6 százalékos bővülést, így 5,6 milliárdos árbevételt remélnek - mondta Daka Zsolt ügyvezető igazgató.

2016-ban a cég 5,3 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, amely mintegy 6 százalékkal haladta meg az előző évit, a bővülésben a hazai és az exportpiacoknak is szerepe volt. Az árbevétel 82 százaléka a belföldi, 18 százaléka az exportpiacokról származott. Idén a nyereség körülbelül felét fordítják a termékminőséget tovább javító eszközök beszerzésére és a régi gépek lecserélésére. Emellett hatékonyságjavító, így a versenyképességet növelő fejlesztéseket is terveznek.

MTI-fotó: Rosta Tibor

A Gyulahús Kft. 17 országba exportál, az első négy hónapban a bázisidőszakhoz viszonyítva jelentősen emelkedett a kivitel volumene. Ebben nagy szerepe van egy német és egy olasz partnernek, akik jelentős mennyiségben szállítanak már, de három holland vevővel is kapcsolatban állnak, és idén Kazahsztánba is sikerült kijuttatni a terméket.

Az ügyvezető igazgató az exportpiacok bővítéséhez fontos eszköznek nevezte a megjelenést a külföldi élelmiszeripari kiállításokon. Múlt héten a cég Amszterdamban mutatta be új, tavaly kifejlesztett marhaszalámiját az úgynevezett sajátmárkás kiállításon. Márciusban a tokiói Foodexen jelentek meg, októberben pedig Kölnben, Európa egyik legnagyobb élelmiszeripari kiállításán, az Anugán vesznek részt, amelyen közel kétszázezer szakmai látogató szokott megjelenni. A japán látogatás eredménye a termékfejlesztés lett, a múlt héten készült el négy különböző ízben egy kifejezetten a japán piacra szánt virsli - közölte Daka Zsolt.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?