A szakmai csúcsszervezet is beszállt a dinnyeharcba

agrarszektor.hu
Csatlakozik a piaci szereplőket tömörítő Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (Fruitveb) ahhoz, hogy a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) hatósági és etikai eljárást kezdeményez a Tesco-Global Áruházak Zrt. ellen. A hazai dinnyepiacon az váltott ki botrányt, hogy a Tesco kilónként 99 forintra csökkentette a magyar dinnye fogyasztói árát, és az üzletlánc akciója visszahathat a felvásárlási árakra is.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Barátságtalan lépés, hogy a Tesco-Global Áruházak Zrt. a magyar dinnyeszezon megkezdésekor kezd árcsökkentésbe - áll a Fruitveb közleményében. A terméktanács csatlakozik a NAK-hoz, amely hatósági és etikai eljárást kezdeményez az üzletlánc durvának tartott akciója miatt. Ezen kívül a Fruitveb is kéri a Tesco eljárásának kivizsgálását - áll a közleményben.

A termelők körében az váltott ki elégedetlenséget, hogy a Tesco 99 forintra csökkentette a magyar dinnye kilónkénti fogyasztói árát. Ahogy az agrárszektor.hu korábbi cikkében is megírta, a durva árcsökkentés miatt elképzelhető, hogy a termelők idén is demonstrálni fognak. Attól tartanak ugyanis, hogy veszteséges lesz a dinnyeértékesítés, ha az alacsony fogyasztói árak a felvásárlási árakra is visszahatnak.

A Fruitveb az elmúlt évekhez hasonlóan többször egyeztetett az áruházláncok képviselőivel annak érdekében, hogy a hazai dinnye megjelenésekor az áruházláncok felvehessék kínálatukba a magyar dinnyét - rögzíti a közlemény. A terméktanács szerint a Tesco-Global Áruházak Zrt. árcsökkentési akciója a vásárlók megtévesztését is eredményezi, mert időben egybeesik az Agrármarketing Centrum (AMC) és a NAK dinnyeszezont bevezető kóstoltatási akciójával.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 20. 06:02