Folytatódik a botrány: irreális árakon tolják az akciós dinnyét az áruházláncok

agrarszektor.hu
Más áruházláncok is csatlakoznak a Tesco botrányos dinnyeakciózásához, és már a héten kilónként 100 forint alatt árulják a dinnyét. Teszik ezt azok után, hogy a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) is felhívta a figyelmet arra, hogy ezekkel az akciókkal nagyon lecsökkentik a termelői árakat, és az exportpiacnak sem kedveznek.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A Tesco hétvégi, indokolatlan és a termelők által elfogadhatatlan akciója után újabb áruházláncok jelentették be, hogy ezen a héten irreálisan alacsony áron kínálják a dinnyét. A Penny 89 forintért, az Aldi 95 forintért, a Lidl pedig 99 forintért hirdeti reklámújságaiban a dinnye kilónkénti fogyasztói árát. Mindezt azután lépik meg az áruházláncok, hogy a dinnyetermelők és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara is felhívta a figyelmet arra, hogy az árleverő akciók lenyomják a termelői árakat, kihatással vannak az exportpiacokra, ezáltal ellehetetlenítik a termelőket, és veszélyeztetik a hazai dinnyeágazat jövőjét - derül ki a NAK közleményéből.

EZ IS ÉRDEKELHET
Általánosságban a bruttó fogyasztói ár 25-30 százaléka a dinnye nettó felvásárlási ára. Könnyen belátható tehát, hogy a kilónként 100 forint alatti fogyasztói árnál a termelők súlyos veszteséggel tudják csak értékesíteni a dinnyét, hiszen az önköltség kilónként 40 forint körül alakul.

A NAK részvételével múlt héten indult el a dinnye fogyasztásösztönző kampány, hét áruházlánc (Aldi, Auchan, CBA, Lidl, METRO, Spar, Tesco) részvételével. A NAK a kialakult helyzet miatt azt a döntést hozta, hogy bojkottálja a kóstoltatási kampányt azokban az áruházláncokban, amelyek a szezon elején 100 forintos kilónkénti ár alatt kínálják a dinnyét, mivel az sértő lenne a termelőkre nézve. Emellett a Kamara a beszállítókkal szembeni tisztességtelen forgalmazói magatartás, a diszkriminatív árképzés, és az erőfölényével való visszaélés miatt esetükben is kezdeményezi a hatósági vizsgálatot. Mindez azt jelenti, hogy a METRO-ban a múlt hétvégén már lezajlott kampányt követően csak három áruházláncban, az Auchanban, a CBA-ban és a Spar-ban áll a dinnye promóciós program mellé a Kamara.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?