Hologrammal garantálnák a bor minőségét

agrarszektor.hu
Tokaj-Hegyalján, Szerencsen jött létre az országban egyedülálló NMR Borlabor, amelynek feladata az lesz, hogy a borok eredetét és minőségét vizsgálja, illetve garantálja a fogyasztók számára. A végeredmény egy hologramos matrica lesz, amely a vásárlók bizalmát növelheti a termék iránt. A megkérdezett borászok nem gondolják, hogy a laborvizsgálat bővíteni tudja értékesítési lehetőségeiket, az azonban elérhető vele, hogy az ágazatban alkalmazott tiltott eljárások lelepleződjenek, és az ágazat megtisztuljon.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Kiss Eliza, a Földművelésügyi Minisztérium borágazati feladatokért felelős biztosa a borlabor ünnepélyes megnyitóján elmondta, hogy  az NMR (nukleáris mágneses magrezonanciás spektroszkópia) egy adatbázison alapuló vizsgálati módszer. Eredményeként egy okos telefonnal is leolvasható hologramos matrica garantálja a bor címkéjén feltüntetett adatok (eredet, évszám, szőlőfajta) hitelességét. A módszernek köszönhetően egyszerűbbé válik a hamisított borok, a nem megengedett borászati segédanyagok és adalékanyagok kiszűrése. A miniszteri biztos kiemelte, egy éven át a borászatok ingyenesen kapnak lehetőséget olyan világszínvonalú analitikai vizsgálatokra, amelyek eddig nem voltak elérhetőek Magyarországon. A borászok egy nemzetközileg elfogadott tanúsítványt kapnak, amely elősegíti a külföldi piacépítést és a fogyasztói bizalom erősítését.

A szerencsi borlabor (MTI Fotó: Vajda János)

Egy egri és egy tokaj-hegyaljai borászat vezetőjének egybecsengő véleménye szerint a boraik értékesítésében nem hozhat nagy változást a laborvizsgálati eredmény. Ennek oka, hogy a hazai piacon a vásárlók  90%-ban már így is magyar bort választnak, és a magas árfekvésű, minőségi borokban megbíznak a vevők. A külpiacokon pedig elsősorban marketinggel lehetne a magyar nedű elfogadottságát növelni. A hegyaljai termelő az agrárszektor.hu-nak még hozzátette: plusz információra leginkább a "középszerű" borok esetében lenne szüksége a vásárlónak, de éppen ez a fogyasztói réteg kevéssé igényli a kifinomult tájékoztatást. Az ágazat szempontjából azonban fontos lehet egy ilyen jellegű minőségi garancia és eredtjelölés, egyrészt a magyar bor presztízse, másrészt a tisztuló technológiák miatt.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 25. 11:13