Szlovénia bevallotta: nem találtak silányabb nyugati élelmiszert

MTI
Szlovénia szerint nincs különbség a nagy nemzetközi cégek által Nyugat-Európában és Szlovéniában forgalmazott azonos termékek összetétele és minősége között. Nem tárt fel lényegi különbségeket a Magyarországon végzett átfogó ellenőrzés sem, bár a kormány továbbra is kitart a "kettős mérce" mellett.

Májusban két új agráreseménnyel várjuk az agrárszakma képviselőit: jön az AgroFood és AgroFuture 2024!

Kistermelőknek, őstermekőknek és fiatal gazdáknak 50% kedvezményt biztosítunk!

NAK szaktanácsadók és kamarai tagok pedig 35% kedvezményben részesülhetnek!

Szlovéniában 11 termékre rendelt el minőségellenőrzést a mezőgazdasági minisztérium élelmiszerhivatala. Olyan termékeket vizsgáltak, mint a Nutella mogyorókrém, a Milka csokoládé, a Kinder csokoládé, a Haribo cukorka, a Nesquik kakaóital vagy a Tuc keksz. Arra a következtetésre jutottak, hogy ha van is különbség, az elhanyagolható vagy megengedett, és nincs hatással a minőségre.

A vizsgálatok eredményét Szlovénia elküldi az Európai Bizottságnak, amely, ha beigazolódik, hogy multinacionális vállalatok sokkal alacsonyabb minőségű élelmiszert és italokat árulnak Közép- és Kelet-Európa országaiban, mint az unió nyugati felében, intézkedéseket vezet be annak megakadályozására.

Semmilyen élelmiszerbiztonsági kockázatot nem tárt fel az az összehasonlító vizsgálat sem, amelyben 96-féle, Magyarországon, illetve Ausztriában és Olaszországban forgalmazott, azonos vagy hasonló márkanevű multinacionális élelmiszerterméket ellenőrzött a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) márciusban. A vizsgált termékek eleget tettek az uniós jelölési szabályoknak, összetételük pedig megfelelt a csomagoláson feltüntetett információknak.

Az ellenőrzés ugyanakkor 71 termékpárnál állapított meg valamilyen minőségi - érzékszervi, összetételbeli - különbséget, és a Földművelésügyi Minisztérium szinte minden eltérésnél azt a következtetést vonta le, hogy a Magyarországon forgalmazott termékek silányabb minőségűek voltak. Nagyon úgy tűnik azonban, hogy a multicégek élelmiszerei ellen folytatott kampányt valójában a magyar termékek helyzetbehozására próbálja kihasználni a kormány.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Még a legjobb áron!
AgroFood 2024
Még a legjobb áron!
Agrárium 2024
50% kedvezmény kistermelőknek, őstermelőknek és fiatal gazdáknak!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. március 29. 06:03