2019. május 22. szerda Júlia, Rita

Hírek - Gépek

A Kubota nagyot alkotott: Íme, az „Év dizelmotorja”!

A japán Kubota a világ harmadik legnagyobb traktor- és mezőgépgyártója, illetve egyik legnagyobb motorgyártója. 95 éve gyárt motorokat különböző (ipari, mezőgazdasági, kommunális stb.) területeken használt gépekbe, berendezésekbe. Az utóbbi években erős piaci offenzívába kezdett, miközben fejlesztéseivel a világ élvonalában jár.
 
 
Feliratkozom az Agrárszektor hírlevélre
 Elmúltam 16 éves
 Az adatvédelmi tájékoztatót elolvastam, megértettem, és hozzájárulok ahhoz, hogy megadott adataimat a szolgáltató mint adatkezelő a szabályzatban foglaltaknak megfelelően kezelje.

A Kubota eddig 29 millió motort gyártott. Az elmúlt években dinamikusan növelte termelését, elsősorban a mezőgazdasági erő- és munkagépek területén, ugyanekkor erős piaci offenzivába kezdett Európában és Észak-Amerikában is. Cégfelvásárlásokkal bővítette a gyártmányportfólióját és ma már full-linerré (széles profilú mezőgépgyártóvá) vált.

A Kubota reagálva a motorok idei évtől érvényes, szigorúbb füstgáznorma-előírására, már tavaly a párizsi INTERMAT szakkiállításon bemutatta a 09-es sorozatú EU Stage V-ös motorjainak két új fejlesztésű modelljét, a V5009-es és a V4309-es dízelmotorokat. Ezeken kívül még további két új fejlesztésű motorral is debütált, a V1505 CR-T kisteljesítményű dizellel, illetve a WG 1903-GL Dual Fuel Mycro-Hibrid Otto rendszerű motorjával. Újdonságként jelentette be a Kubota az INTERMAT-on, hogy létrehozta európai motorrészlegét  (Business Unit Engine Europe - BUEE), melynek célja, hogy növelje piaci részesedésének az európai motorpiacon.

Az új Kubota motorkonstrukciók közül a V5009 már sorozatban készült, és a vevők azt már az elmúlt évben megvásárolhatták. Ez is feltétele volt annak, hogy az „Év Dizelmotorja 2019” versenyén indulhasson, melyet végül meg is nyert. A V5009 dizelmotort korszerű teljesítmény,

hatékonyság, kis fogyasztás, elektronikus vezérlés, magasnyomású Common Rail befecskendezési rendszer és levegő-visszahűtéses turbófeltöltő jellemzi.

Sokoldalú felhasználásra tervezték. A soros elrendezésű, négyhengeres, 5 liter hengerűrtartalmú, direkt befecskendezésű, 16 szelepes, hosszú löketű dizelmotor névleges teljesítménye 157,3 kW/210,9 LE.  A motor a névleges teljesítményét 2200 f/min, a maximális nyomatékot pedig 1500-1600 f/min fordulatszámokon adja le. Füstgázkezelő rendszere a jelenlegi legszigorúbb normatíváknak felel meg.

A Kubota V5009 dízelmotor viszonylag kis (0,57 m3) beépítési helyszükséglettel rendelkezik. A motor szervizelési pontjai könnyen hozzáférhetőek. A Kubota másik, 09-es szériájú motorja, a V4309-es típus is versenyben volt. Ennek felépítése hasonló a V5009-eshez, annak kisebb, négyhengeres, 4,3 literes, 116 kW/157 LE névleges teljesítményű testvére. Az ugyancsak új Kubota V1505 CR-T négyhengeres, 1,5 literes modell különlegessége, hogy a kisteljesítményű (33 kW/45 LE) kategóriában SCR katalizátor nélkül is képes teljesíteni az EU Stage V füstgáznormát. A motor szériagyártása 2020-ban kezdődik.

A negyedik Kubota motorújdonság a WG 1903 Micro-Hybrid motor, amely 3 hengeres, 1,9 liter hengerűrtartalmú Dual-Fuel Otto-motor 35 kW/48 LE teljesítménnyel, EU Stage V normativáknak megfelelő füstgázkezelő rendszerrel. A motor különlegessége, hogy

benzinnel, folyékony gázzal és sűrített földgázzal is üzemeltethető.

Ez évben indul a sorozat gyártása. Az „Év dizelmotorja 2019” versenybe a Kubota igen csak feladta a leckét a zsűrinek.

Dr. Hajdú József

Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA

    A szakértő szemével

    Támogató:

    Nyugat-magyarországi Agrárfórum

    Az agrárium legaktuálisabb témái

    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu