2019. március 26. kedd Emánuel

Hírek - Gépek

Az utcán csúfosan megbukott, mégis terjed az okosszemüveg

Csúfosan megbukott az utcán a Google okosszemüvege, a gyárakba viszont lassan beszivárgott, így egyebek mellett a traktorok összeszereléséhez is használják. Megvalósult az utópiák szép új világa?
 
 
Feliratkozom az Agrárszektor hírlevélre
 Elmúltam 16 éves
 Az adatvédelmi tájékoztatót elolvastam, megértettem, és hozzájárulok ahhoz, hogy megadott adataimat a szolgáltató mint adatkezelő a szabályzatban foglaltaknak megfelelően kezelje.

Utcai viseletként nem jött be, az iparban és logisztikában viszont terjed az okosszemüvegek használata. Nagyjából két éve olyan nagy cégek tesztelik (leginkább titokban), mint a Boeing, a Samsung, az Opel, vagy a DHL, míg az amerikai mezőgépgyártó AGCO Csoport éppen most készül megduplázni az üzemeiben használt okosszemüvegek számát.

Mi a sikeres agrár-vállaltvezetők titka? Mi vár a magyar mezőgazdaságra 2020 után? Mikor várhatóak a támogatási döntések? Mit hoz az aratás 2017-ben? Merre tart a Közös Agrárpolitika? Kiváló kapcsolatépítési lehetőségekre és elsőrangú szakmai programra számíthat idén is Kelet-Magyarország legnagyobb agrárfórumán. Ha választ akar kapni a hazai agrárium legfontosabb és legaktuálisabb kérdéseire, regisztráljon még ma!

A Google Glass okosszemüvegről fél évtizede értesülhetett először a világ, ám az eszköz jócskán megelőzte korát, így a köznapi felhasználók körében nem is terjedt el. Drága, bonyolult, és – az igazat megvallva – az emberek többsége egyelőre nem is tudná mire használni. Kinek van szüksége arra, hogy az utcán sétálva különféle információk vetítődjenek a szeme elé, esetleg felvételeket készítsen a körülötte zajló dolgokról? Erre valók az okostelefonok, amelyekből csak a tavalyi évben globálisan 1,5 milliárd darabot értékesítettek.

A Google anyacége, az Alphabet viszonylag gyorsan vállalati-gyári felhasználásra tette alkalmassá az okosszemüveget. A dizájnnal nem sokat törődtek, a praktikummal viszont annál többet, így ma már a futurisztikus szerkezet része lehet a mindennapi munkavégzésnek.

Az AGCO a minnesotai Jacksonban lévő gyárában egyedi igényekre szabott Challenger és Massey Ferguson traktorokat készít. Elsőként itt tették próbára az okosszemüvegeket, és további hat üzemükben is bevezetik a használatukat.

Mivel minden erőgéphez saját kívánságlista tartozik, ezek teljesítése korábban nem ment gördülékenyen. A szemüveg „képernyőjére” kivetített információk révén viszont nem marad ki, és nem keveredik össze semmi (szín, ülésborítás, különböző kényelmi funkciók stb.). A dolgozóknak a szemüveg által felhozott utasításokat kell követniük. Az alkalmazottak fotókat, videókat, szöveges utasításokat is elő tudnak hívni a szemüvegből, illetve szöveges vagy hangutasításokat csatolhatnak egy-egy részegységhez.


Az AGCO azt állítja, hogy minnesotai üzemében 30 százalékkal csökkent a termékek ellenőrzésére fordított idő, míg a gyártásé 25 százalékkal. A szerelésnél nincs szükség a speciális, 3000 dolláros tabletekre, amelyekről az utasításokat lesték le az alkalmazottak. A szemüveg lelkének számító akkumulátort és beépített kamerát úgy alakították ki, hogy az „okulárét” egy gyári védőszemüveghez is fel lehessen venni.

Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA

    Nyugat-magyarországi Agrárfórum

    Az agrárium legaktuálisabb témái

    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu