Egy hatalmas traktor, amely mindenkit megőrjít

agrarszektor.hu
Szerencsések voltak, akik láthatták, és az előzetes teszteken kipróbálhatták az AGCO csoport legújabb nagytraktorát. A Challenger 1000-es erőgép a Farm Progress Show nevű rendezvényen mutatkozik be a szélesebb közönség előtt augusztus legvégén.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A Challenger 1000-es széria 4 modellt foglal magában a 396-517 LE-s teljesítménytartományban - írja a Farm Industry News. A Fendt 1000 Varióval való hasonlósága nem véletlen, hiszen a Challenger a német márkával egyazon "istállóhoz" tartozik, az amerikai AGCO csoporthoz. A sárga-fekete erőgép 1050-es típusát hosszú ideig tesztelték Georgia állam déli részén (híres gyapottermesztő vidéken), mégpedig egy speciális, 10 méteres munkaszélességű magágykészítő eszközzel, 13-14 km/h-s munkasebességnél. Az extrém igénybevétel során a traktor 50-52 liter üzemanyagot fogyasztott óránként, ami igen kedvező értéknek számít.


A Challenger 1000-es típus motorja egy 12,7 literes MAN erőforrás, amelynek fontosabb elemeihez - a szerkezet meghökkentő méretei ellenére - könnyen hozzá lehet férni. Ez szolgáltatja az energiát az AccuDrive erőátviteli rendszernek is, amelyhez egy fokozatmentes (CVT) váltó is tartozik. Közúti haladásnál a mellső kerekek lekapcsolódnak a rendszerről, csupán a kormányzásban van szerepük, a szántóföldön pedig csak akkor csatlakoznak vissza, ha a hátsó kerekek nem biztosítanak elég tapadást.


A motor úgy lett megtervezve, hogy viszonylag alacsony fordulatszám mellett produkáljon magas nyomatékot, a maximumot például 1100-1500 1/perc között adja le. Országúton a traktor akár 50 km/h sebességgel is haladhat, de szükség esetén 20 m/h minimális sebességgel is képes dolgozni. A MAN motor megfelel a Tier 4 Final emissziós előírásoknak, ráadásul mindezt speciális szűrők és dízel-oxidációs katalizátor nélkül teszi.

Érdekes megoldás, hogy a hűtőventilátort egy önálló hidraulikus motor hajtja, vagyis nem vesz el erőt a dízelmotortól, és csupán akkor kapcsol be, amikor valóban szükség van rá. Az első pótsúlyozást sem a hagyományos módon oldották meg, hanem egyszerre négy különböző tömegű súlyt biztosítanak a traktorhoz, és a kezelő azt csatlakoztatja hozzá, amelyiket az adott munkaművelethez éppen a legideálisabbnak tart.
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?