2019. július 20. szombat Illés

Hírek - Karrier

Megtollasodott a másodosztályú tojásokból: fitneszmárkát épített a brit gazdálkodó

A fitnesz és a gazdaság szeretetéből nem mindennapi termék jött össze: egy ifjú vállalkozó a másodosztályú, rosszul értékesíthető tojásokból csinált óriási üzletet azzal, hogy fitneszitalnak adta el őket. A szülei gazdasága szó szerint megtollasodott az ötletből.
 
 
Feliratkozom az Agrárszektor hírlevélre
 Elmúltam 16 éves
 Az adatvédelmi tájékoztatót elolvastam, megértettem, és hozzájárulok ahhoz, hogy megadott adataimat a szolgáltató mint adatkezelő a szabályzatban foglaltaknak megfelelően kezelje.

Matt Havers Londonban dolgozott marketingesként, de úgy gondolta, elege van a nagyvárosi hajtásból és visszaköltözött a szüleihez, ahol a családi gazdaságban vállalt munkát. Azonban nem csak egy pár szorgos kézzel akart hozzájárulni a családi gazdasághoz. Matt nagyon szeretett sportolni, rögbijátékosként és nagy fitneszrajongóként ismerték a faluban. Így jutott eszébe, hogy a másodosztályúnak bélyegzett, szinte eladhatatlan tojásokat fitneszital-alapanyagként hasznosítsa.

Négy évvel ezelőtt kemény tele volt a gazdaságnak, és a profit 10%-kal csökkent az eladhatatlan tojások miatt. Ezeknek az íze, minősége a legtöbbször ugyanolyan, mint a "rendes" tojásoké, viszont a vevők már nem vásárolják meg őket, mert foltosak, vagy nem szép az alakjuk. Matték gazdasága 15.000 tojást termelt naponta, ezeknek 2,5%-a volt másodosztályú, "hibás". 

Matt Havers, Fotó: Oli Hill/RBI

Ezekből készített proteinitalt a marketinges. Felhasználva a vásárlói szokások és a piac ismeretét, elkészítette Nagy-Britannia első tojásalapú fitneszitalát.

A tojás az egyik legtáplálóbb tápanyagforrás. Tele van egészséges zsírokkal, proteinekkel, vitaminokkal és ásványi anyagokkal

 - magyarázta a 31 éves ifjú vállalkozó, aki létrehozta a Peck nevű italt. Egy kis, 250 milliliteres üveg hat tojásfehérjét tartalmaz, ami 20 g tiszta proteinnek felel meg. Ez ugyanannyi protein, mint amennyi a hasonló kiszerelésű italokban van, csak sokkal kevesebb kalóriát tartalmaz. A fehérjét gyümölcslevekkel és szójatejjel vegyítik, ami stabilizálja a mixet. A szóját az Egyesült Államokból importálják, de Matt már meggyőzte az édesapját, hogy olcsóbb lesz, ha maguk termesztik.

A Farmers Weekly tesztelte a terméket, és a szerkesztőség szerint sokkal kevésbé édes, mint a versenytársak termékei. A termelő szerint mindez szándékos, szerette volna az ital természetes voltát hangsúlyozni és kihagyni belőle az édesítőszereket. Mindez persze hosszú kísérletezési és engedélyezési folyamat eredménye. A készítményt hűtőben sem kell tartani, mert pasztörizálják, így hat hónapig is eláll.

Matt 40.000 fontos (14,5 millió forintos) Agri-Tech-fejlesztési támogatást is kapott a céljaihoz, amit további tervek megvalósítására fordít: teljes tojásból szeretne újabb terméket előállítani, amelyekben több lesz a zsír és a cukor, így a komolyabb atléták és sportolók is fogyaszthatják. Matt Havers tippekkel is szolgált azzal kapcsolatban, hogyan lehet hasonló termékeket a piacra dobni:

  • Könnyítsd meg a dolgodat: Nézd meg, mit történik most az üzemedben, és gondold végig, hogyan lehetne többet kihozni belőle. Jobb így, mintha a semmiből teremtenél valamit.
  • Bízz az ösztöneidben, ne hallgass azokra, akik azt mondják, hogy valamit nem lehet megcsinálni. Dolgozz keményen a céljaidért.
  • Ne bízz abban, hogy villámgyorsan elkészülsz, és sikeres leszel. Készülj arra, hogy sokszor bukhatsz el, vagy elölről kell kezdened. Ez ne keserítsen el.

Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA

    A szakértő szemével

    Támogató:

    Agrárszektor Konferencia 2019

    Most extra kedvezményes áron >>

    Kelet-magyarországi Agrárfórum 2019

    Ingyenes rendezvény >>

    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu