Megtollasodott a másodosztályú tojásokból: fitneszmárkát épített a brit gazdálkodó

agrarszektor.hu
A fitnesz és a gazdaság szeretetéből nem mindennapi termék jött össze: egy ifjú vállalkozó a másodosztályú, rosszul értékesíthető tojásokból csinált óriási üzletet azzal, hogy fitneszitalnak adta el őket. A szülei gazdasága szó szerint megtollasodott az ötletből.

Májusban két új agráreseménnyel várjuk az agrárszakma képviselőit: jön az AgroFood és AgroFuture 2024!

Kistermelőknek, őstermekőknek és fiatal gazdáknak 50% kedvezményt biztosítunk!

NAK szaktanácsadók és kamarai tagok pedig 35% kedvezményben részesülhetnek!

Matt Havers Londonban dolgozott marketingesként, de úgy gondolta, elege van a nagyvárosi hajtásból és visszaköltözött a szüleihez, ahol a családi gazdaságban vállalt munkát. Azonban nem csak egy pár szorgos kézzel akart hozzájárulni a családi gazdasághoz. Matt nagyon szeretett sportolni, rögbijátékosként és nagy fitneszrajongóként ismerték a faluban. Így jutott eszébe, hogy a másodosztályúnak bélyegzett, szinte eladhatatlan tojásokat fitneszital-alapanyagként hasznosítsa.

Négy évvel ezelőtt kemény tele volt a gazdaságnak, és a profit 10%-kal csökkent az eladhatatlan tojások miatt. Ezeknek az íze, minősége a legtöbbször ugyanolyan, mint a "rendes" tojásoké, viszont a vevők már nem vásárolják meg őket, mert foltosak, vagy nem szép az alakjuk. Matték gazdasága 15.000 tojást termelt naponta, ezeknek 2,5%-a volt másodosztályú, "hibás". 

Ezekből készített proteinitalt a marketinges. Felhasználva a vásárlói szokások és a piac ismeretét, elkészítette Nagy-Britannia első tojásalapú fitneszitalát.

A tojás az egyik legtáplálóbb tápanyagforrás. Tele van egészséges zsírokkal, proteinekkel, vitaminokkal és ásványi anyagokkal

 - magyarázta a 31 éves ifjú vállalkozó, aki létrehozta a Peck nevű italt. Egy kis, 250 milliliteres üveg hat tojásfehérjét tartalmaz, ami 20 g tiszta proteinnek felel meg. Ez ugyanannyi protein, mint amennyi a hasonló kiszerelésű italokban van, csak sokkal kevesebb kalóriát tartalmaz. A fehérjét gyümölcslevekkel és szójatejjel vegyítik, ami stabilizálja a mixet. A szóját az Egyesült Államokból importálják, de Matt már meggyőzte az édesapját, hogy olcsóbb lesz, ha maguk termesztik.

A Farmers Weekly tesztelte a terméket, és a szerkesztőség szerint sokkal kevésbé édes, mint a versenytársak termékei. A termelő szerint mindez szándékos, szerette volna az ital természetes voltát hangsúlyozni és kihagyni belőle az édesítőszereket. Mindez persze hosszú kísérletezési és engedélyezési folyamat eredménye. A készítményt hűtőben sem kell tartani, mert pasztörizálják, így hat hónapig is eláll.

Matt 40.000 fontos (14,5 millió forintos) Agri-Tech-fejlesztési támogatást is kapott a céljaihoz, amit további tervek megvalósítására fordít: teljes tojásból szeretne újabb terméket előállítani, amelyekben több lesz a zsír és a cukor, így a komolyabb atléták és sportolók is fogyaszthatják. Matt Havers tippekkel is szolgált azzal kapcsolatban, hogyan lehet hasonló termékeket a piacra dobni:

  • Könnyítsd meg a dolgodat: Nézd meg, mit történik most az üzemedben, és gondold végig, hogyan lehetne többet kihozni belőle. Jobb így, mintha a semmiből teremtenél valamit.
  • Bízz az ösztöneidben, ne hallgass azokra, akik azt mondják, hogy valamit nem lehet megcsinálni. Dolgozz keményen a céljaidért.
  • Ne bízz abban, hogy villámgyorsan elkészülsz, és sikeres leszel. Készülj arra, hogy sokszor bukhatsz el, vagy elölről kell kezdened. Ez ne keserítsen el.
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Még a legjobb áron!
AgroFood 2024
Még a legjobb áron!
Agrárium 2024
50% kedvezmény kistermelőknek, őstermelőknek és fiatal gazdáknak!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. március 29. 06:03