Az import tejtermékek teret hódítanak

agrarszektor.hu
Magyarországon a hazai márkás tejtermékek egyre nagyobb területeken jelentkeznek, ráadásul az import is erősödik, ezek meghatározóak az itthoni kiskereskedelemben - írja az MTI.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

2007-hez képest a hazánkban megjelenő importtermékek aránya 10 százalékkal nőtt, ez azt jelenti, hogy 10-ről 20 felé emelkedett, miközben a hipermarketekben ugyan ez a szám már 33%. Hozzá kell tenni, hogy ez 2009-hez képest 2%-kal csökkent.

Az importokra az úgynevezett UHT-s technológia a jellemző, ez olcsóbb terméket eredményez, eltarthatósága miatt, ráadásul az árszintet az is mutatja, hogy a hazai és import termékekre is jellemzően a részesedés kevesebb.

A sajt esetében az import termékek értékaránya 35 %-ról közel 37 százalékra emelkedett 2008-ról 2009-re, miközben ugyanezen időszakban a hazai gyártók részesedése csökkent nagyjából három százalékkal.

A tejszín esetében 2008 óta a hazai termékek aránya több mint 10 százalékot zuhant, míg értékben 42-ről 35%-ra hanyatlott.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 20. 06:02