Autó vs. tömegközlekedés: mit hiányolnak az európaiak?

agrarszektor.hu
Egy új felmérés eredményei arra mutattak rá, hogy a káros kibocsátások csökkentése érdekében az európaiak többsége hajlandó kompromisszumokra a gépkocsik ára és felszereltsége tekintetében.

Májusban két új agráreseménnyel várjuk az agrárszakma képviselőit: jön az AgroFood és AgroFuture 2024!

Kistermelőknek, őstermekőknek és fiatal gazdáknak 50% kedvezményt biztosítunk!

NAK szaktanácsadók és kamarai tagok pedig 35% kedvezményben részesülhetnek!

Az Európai Bizottság közlekedésért felelős alelnöke, Siim Kallas így nyilatkozott: "Ezek az eredmények nagy előrelépést jelentenek az EU arra irányuló erőfeszítéseiben, hogy a közlekedést fenntarthatóbbá tegye. A felmérés szerint az emberek értik, mi forog kockán, és hajlandók áldozatokat hozni azért, hogy csökkentsék a környezetre gyakorolt hatásukat. Az olyan ötletes kezdeményezések, mint például a megtett kilométerszámtól függő díjrendszerek és az összes közlekedési módra érvényes jegy a legkorszerűbb technológiát használják fel, valamint lehetővé teszik, hogy tájékozott döntéseket hozzunk arról, milyen utazási eszközöket veszünk igénybe."

A környezetbarátabb autózáshoz szükséges kompromisszumok

A felmérésben részt vevő gépkocsihasználók többsége (66%) azt állította, hogy a kibocsátások mérséklése érdekében hajlandó kompromisszumot hozni az autó méretével kapcsolatban, és 62 százalékuk hasonlóan vélekedik a gépkocsi hatótávolságáról, vagyis arról a távolságról, amelyet autónkkal tankolás vagy feltöltés nélkül megtehetünk. Ezenkívül a felmérésben részt vevők több mint a fele (60%) hajlandó többet fizetni egy autóért, ha ezáltal csökkenthetők a kibocsátások.

A tényleges gépkocsihasználaton alapuló díjrendszerek támogatása

Az európai uniós polgárok fele egyetért azzal, hogy a meglévő gépkocsidíjakat az autók tényleges használatát alapul vevő új díjrendszerek váltsák fel. Az ilyen díjrendszerek a gépkocsivezetők körében még népszerűbbek: 53 százalékuk egyetért a meglévő díjak felváltásával.

A gépkocsi választásának okai

A gépkocsit használók nagy többsége (71%) úgy véli, hogy a tömegközlekedés nem olyan kényelmes, mint az autóvezetés. Hasonló arányuk (72%) úgy nyilatkozott, hogy a csatlakozások hiánya gátolja őket a tömegközlekedés használatában (ezt 49 százalékuk "rendkívül fontos" tényezőként emelte ki). A gépkocsihasználók 64%-a az alacsony járatsűrűséget, 54 százalékuk pedig a tömegközlekedés megbízhatóságának hiányát jelölte meg okként.

A gépkocsihasználók ösztönzése más közlekedési módok igénybevételére

Az autót naponta használókat megkérdezték, mi kellene ahhoz, hogy más közlekedési módokat is igénybe vegyenek. Nagyjából kétharmaduk (65%) ezt akkor venné fontolóra, ha könnyebb lenne egyik közlekedési módról a másikra váltani, 52 százalékuk pedig akkor, ha a menetrendekről jobb (online) tájékoztatás állna rendelkezésre. A válaszadók 47%-a akkor látna esélyt a váltásra, ha az állomások szebbek lennének, 38 százalékuk pedig akkor, ha online is lehetne jegyet vásárolni.

Nagy érdeklődés az összes közlekedési módra érvényes jegy iránt

Az uniós polgárok közel kétharmada (71%) gyakrabban venné igénybe a tömegközlekedést, ha lehetne olyan jegyet váltani, amelyik az összes tömegközlekedési eszközre érvényes. Ezt a lehetőséget az gépkocsihasználók is nagymértékben támogatják (66%).

Az Európai Bizottság Mobilitáspolitikai és Közlekedési Főigazgatóságának megrendelésére készült felmérésben a 27 tagállamban 25 570-en vettek részt.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Még a legjobb áron!
AgroFood 2024
Még a legjobb áron!
Agrárium 2024
50% kedvezmény kistermelőknek, őstermelőknek és fiatal gazdáknak!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. március 29. 06:03