Milyen lesz a közlekedés 2050-ben? Ambiciózus tervek születtek

agrarszektor.hu
Az Európai Bizottság a mai napon átfogó stratégiát ("Közlekedés 2050") fogadott el egy olyan, versenyképes közlekedési rendszer kialakítása érdekében, amely fokozza a mobilitást, kulcsfontosságú területeken elhárítja a főbb akadályokat, fellendíti a növekedést és a foglalkoztatást, valamint 2050-ig 60 százalékkal mérsékli a közlekedés szén-dioxid-kibocsátását.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A közlekedési ágazat hozzávetőleg 10 millió embert foglalkoztat közvetlenül, és a bruttó hazai termék (GDP) mintegy 5%-áért felelős. A közlekedési rendszerek hatékonysága elengedhetetlen ahhoz, hogy az európai vállalatok a világgazdaság szintjén is versenyképesek lehessenek. Az európai vállalkozások a késztermékek költségének 10-15%-át a szállítás és a raktározás körébe tartozó logisztikai műveletekre fizetik ki. A közlekedési szolgáltatások minősége nagy mértékben befolyásolja az emberek életminőségét, és a háztartások kiadásaik átlagosan 13,2%-át közlekedési cikkekre és szolgáltatásokra fordítják.

Az Európai Bizottság közlekedésért felelős alelnöke, Siim Kallas így nyilatkozott: "A »Közlekedés 2050« stratégia egy versenyképes közlekedési ágazat útiterve, amely lehetővé teszi a mobilitás fokozását és a kibocsátások csökkentését. Mindkét célt teljesíteni tudjuk és azokat teljesítenünk is kell. Az a széles körben elterjedt nézet, hogy az éghajlatváltozás elleni küzdelemhez mérsékelni kell a mobilitást, egész egyszerűen nem igaz. A versenyképes közlekedési rendszerek létfontosságúak a gazdasági növekedéshez, a munkahelyteremtéshez és az emberek mindennapi életminőségének biztosításához, illetve ahhoz, hogy Európa versenyképes maradjon a világban. A mobilitás visszaszorítása megoldásként nem jöhet szóba, de a "minden marad a régiben" opció sem. A közlekedési rendszer kőolajfüggőségét hatékonyságának feláldozása és a mobilitás veszélyeztetése nélkül is fel tudjuk számolni. Van olyan megoldás, amely mindenki számára előnyös lehet."

Az egységes európai közlekedési térség megvalósításának "Közlekedés 2050" útiterve számos kulcsfontosságú területen célként tűzi ki a főbb akadályok és szűk keresztmetszetek elhárítását. Ezek a területek a következők: közlekedési infrastruktúra és beruházások, innováció és belső piac. A cél egy olyan, egységes európai közlekedési térség létrehozása, amelyben élesebb a verseny és a közlekedési hálózat teljesen integrált. Ez utóbbi összekapcsolja a különféle közlekedési módokat, valamint a személy- és áruszállítás gyakorlatában alapvető változásokat tesz lehetővé. Az útiterv e célból 40 konkrét kezdeményezést terjeszt elő a következő évtizedre.

A "Közlekedés 2050" útiterv a különböző utazási viszonylatok - pl. városi, városközi és távolsági közlekedés - tekintetében különféle célokat határoz meg. Városközi utazás esetében például a közepes távolságú (körülbelül 300 km-re és annál hosszabb távolságra történő) személy- és áruszállítás 50%-át a közutak helyett vasúton vagy vízen kell lebonyolítani.

A távolsági utazások és az interkontinentális áruszállítás vonatkozásában a légi közlekedés és a hajózás szerepe továbbra is domináns marad. Az újfajta motorok, üzemanyagok és közlekedésirányítási rendszerek fokozni fogják a hatékonyságot és mérsékelni fogják a kibocsátásokat.

A városi közlekedés vonatkozásában jelentős elmozdulást tervez a Bizottság a környezetkímélőbb gépkocsik és üzemanyagok felé. 2030-ra a hagyományos üzemanyaggal működő autók arányát 50%-kal kell csökkenteni, 2050-re pedig ki kell őket vonni a városi forgalomból.

További fontos cél, hogy a közúti baleseti halálozás 2050-re szinte nullára csökkenjen. Ezzel összhangban az Európai Unió arra törekszik, hogy 2020-ra felére csökkenjen a közúti sérülések száma.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?