Szokatlan módon népszerűsítették a magyar borokat Berlinben

agrarszektor.hu2020. december 1. 16:00

Az Agrármarketing Centrum (AMC) Magyarország Németországi Nagykövetségével közösen immár tizedik alkalommal szervezte meg a Berlini Magyar Szüretet. A mesterkurzussal egybekötött borkóstoló program célja segíteni a német piacon jelenlévő és újként belépő termelők és borok bemutatkozását, üzleti kapcsolataik további erősítését, exporttevékenységük fejlesztését, tudhattuk meg az AMC közleményéből.

Az évtizedes múltra visszatekintő esemény lehetőséget ad a magyar borászok számára, hogy megismertethessék a magyar bort a szakmai közönséggel és tovább népszerűsíthessék boraikat a német piacon. Németország a magyar borok szempontjából jelentős célpiac, a magyar borexport folyamatosan növekszik az országban.

A pandémia miatti korlátozásokhoz alkalmazkodva a rendezvény rendhagyó módon a virtuális térben valósult meg. Kielmayer Kristian nemzetközi borakadémikus, a Borkollégium oktatója, valamint az Agrárminisztérium borszakmai tanácsadója mutatta be a magyar borászat történetét, jellemzőit szakmai prezentáció keretében. Ezt követően hat hazai pincészet prémium borán keresztül a közönség közelebbről is megismerkedhetett az ország öt különböző borvidékének jellegzetes boraival. A német borpiac szakértői, borújságírói, étteremtulajdonosai, borkereskedői videóhívással kapcsolódhattak be a rendezvénybe, és az AMC által előre kiküldött, személyes mintáikkal kóstolhatták végig a kiváló borsort a bemutató alatt. Az egyes borok kóstolásakor a borászok, illetve a borászatok képviselői is csatlakoztak az online előadáshoz, így közvetlenül irányukba is lehetőség volt kérdéseket feltenni.

A szakmai közönség mind az esemény honlapján, mind az előre kiküldött borszakmai kiadványok segítségével további információkhoz juthatott, ezzel is segítve tájékozódásukat a hazai borpiacon. A rendezvénnyek kapcsolatos bővebb információ ezen az oldalon található.

Címkék:
bor, amc, rendezvény, borpiac, borász, berlin, online, virtuális, bórkostoló, magyar-bor, agrármarketing-centrum, népszerűsítés,