A Covid óta nem ment ilyen rosszul világhírű gyorsétteremnek

agrarszektor.hu2025. május 3. 08:52

A McDonald's jelentős forgalomcsökkenéssel szembesült az első negyedévben, különösen az amerikai piacon, ahol a járvány kezdete óta nem tapasztalt mértékű visszaesést regisztráltak. Az alacsony és közepes jövedelmű fogyasztók elmaradása komoly kihívást jelent a gyorsétteremláncnak, miközben globális szinten is mérséklődött a forgalom - közölte a Pénzcentrum.

A kedvezőtlen időjárási körülmények és a fogyasztói óvatosság együttesen eredményezték ezt a jelentős forgalomcsökkenést, amely a 2020 második negyedévében tapasztalt 8,7 százalékos zuhanás óta a legrosszabb teljesítmény. Chris Kempczinski vezérigazgató a vállalat konferenciahívásán aggasztó tendenciákról számolt be:

az alacsony jövedelmű fogyasztók körében a gyorséttermi forgalom közel kétszámjegyű csökkenést mutatott az előző év azonos időszakához képest, és a középjövedelmű fogyasztók forgalma is hasonló mértékben esett vissza.

A vállalat vezetése kiemelte, hogy a McDonald's versenytársaihoz viszonyítva nagyobb mértékben függ az alacsony és közepes jövedelmű vendégkörtől. Bár a magas jövedelmű fogyasztók továbbra is rendszeresen látogatják az éttermeket, ez nem elegendő a többi jövedelmi csoport csökkenő költéseinek ellensúlyozására.

Nemzetközi szinten a gyorsétterem-lánc azonos üzleteinek forgalma 1 százalékkal mérséklődött a negyedévben, amit részben a tavalyi szökőnap miatti magasabb összehasonlítási alap is befolyásolt. A kedvezőtlen hírek hatására a vállalat részvényárfolyama mintegy 1,5 százalékkal csökkent a jelentés közzétételét követően.

A pénzügyi eredményeket tekintve a McDonald's az első negyedévben 1,87 milliárd dolláros nettó nyereséget realizált, ami részvényenként 2,60 dollárt jelent. Ez elmarad az egy évvel korábbi 1,93 milliárd dolláros, részvényenként 2,66 dolláros eredménytől.

A nemzetközi piacokon vegyes teljesítményt nyújtott a vállalat: az Egyesült Államokon kívüli fejlett piacokon 1 százalékos forgalomcsökkenést regisztráltak, míg a fejlődő piacokon 3,5 százalékos növekedést értek el.

Címlapkép forrása: Getty Images
Címkék:
étterem, értékesítés, forgalom, gyorsétterem, nagyvállalatok, nagyvállalat, étteremlánc, mcdonalds,