Vegetáriánus éttermekkel terjeszkedik tovább a McDonald's Indiában

agrarszektor.hu
Többmilliós zarándokhelyek mellett nyitja meg elős teljesen vegetáriánus éttermeit a McDonald's Indiában, hogy további részesedést szerezzen India 12 milliárd dolláros gyorsétterem-piacából. Nem a McDonalds az első étteremlánc, ami vegetáriánus éttermet nyit, így tett az amerikai Subway és Domino Pizza is. Ez utóbbinal ezzel a megoldással India a harmadik legnagyobb piacává vált.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

India két legnépszerűbb spirituális zarándokhelye mellett fog vegetáriánus éttermet nyitni a McDonald's, írta a Financial Times online kiadása. Az egyik vega étterem az indiai kisebbséget alkotó sikh gyülekezet legszentebb épülete mellett Amritsarban lesz, a Golden Temple mellett lesz, míg a másik Katrában, ami India második legforgalmasabb zarándokhelye.

A McDonald's india szóvivője szerint abszolút ésszerű lépés vegetáriánus éttermek felállítása két ilyen területen, ahol hatalmas számban fordulnak meg vegetáriánus hívők. A cégnek 271 étterme van Indiában, és a kezdetek óta azzal küzdött, hogy milyen alternatívát kínáljon a marhahús helyett egy olyan országban, ahol tabunak számít szarvasmarhát enni.

Katrába évente 8 millió zarándok látogat, a Golden Temple-ben pedig naponta több tízezer embert vonz nem csak Indiából, hanem a hatalmas sikh diaszpórából. Ugyanakkor a vallásos szentélyek mellett komoly versenyhelyzetben lesz az étterem, mert a zarándokhelyek vegetáriánus menüket kínálnak az odalátogatóknak.

1996-os megnyitása óta a cég próbálkozott bárányburgerrel, de a bárányhús pogácsa túlságosan rágósnak bizonyult, így hamar letettek róla. Azóta elsősorban csirkehúsból készítik a hamburgerjeiket. Az olyan csirkehúsból készült termékek fogják az új éttermek kínálatának a magját adni mint a már eddig is létező vegetáriánus McAloo Tikki, ami fagyasztott törtburgonyából készül, vagy a sajtos McSpicy Paneer.

Az Indiában működő külföldi étteremláncok egyre több engedményt tesznek annak érdekében, hogy alkalmazkodjanak a helyiek ízléséhez, és még nagyobb piaci részesedést szakítsanak ki a nagyjából 12 milliárd dolláros indiai gyorsétterem-piacból, amit elsősorban helyi független vállalkozók tartanak kézben. A teljes indiai gyorétterem-piacának mindössze 5 százalékát adják a szervezett étteremláncok, részesedésük egyre gyorsabban növekszik köszönhetően elsősorban a fiataloknak és a költségtudatos családoknak.

Az Euromonito független kutatóügynökség szerint az étteremláncok piaca meg fog dublázódni 2016-re a jelenlegi 600 millió dollárról 1.2 milliárd dollárra.

Nem a McDonald's az első külföldi étteremlánc, ami levette a húsz az étlapjáról. Az amerikai Subway, aminek 280 üzelet van India szerte, múlt héten nyitotta meg az első teljes mértékben vegetáriuánus éttermét Punjab államban egy magánegyetem kampuszán. A szibtén amerikai Domino Pizzának Mumbai közelében vannak vegetáriánus éttermei, ahol a legtöbb lakos a jainizmus követője. Ezzel a húzással India a Domino Pizza harmadik legnagyobb tengerentúli piacává vált az Egyesült Államok és Mexikó után.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?