Milliárdos gigaberuházás Szentesen: hatalmas bővítésbe kezdett a DélKerTÉSZ

MTI2021. június 17. 17:15

Két és fél milliárd forintos beruházással több mint 10 ezer négyzetméterrel bővíti központi telephelyét a szentesi DélKerTÉSZ, hűtőházakat, csomagoló- és raktárhelyiségeket alakítanak ki jövő év végére - közölte a szövetkezet elnök-ügyvezetője az MTI-vel. Nagypéter Sándor elmondta, hogy a tervek szerint a hónap végére megkapják a komplex logisztikai beruházáshoz szükséges építési engedélyt, majd a közbeszerzést követően novemberben indulhat el a kivitelezés.

A beruházás keretében 5 ezer négyzetméteren alakítanak ki hűtőházat, 1300 négyzetméteren plusz csomagoló felületet. Az új, 1750 négyzetméteres rakodó, manipuláló térhez 16 kamionrámpa kapcsolódik majd, ami dinamikus áruforgalmat tesz lehetővé. Egy átlagos napon 14-15 kamion indul el a központi telephelyről, csúcsidőszakban pedig húsznál is több. A teherautók a szövetkezet partnereihez időablakra érkeznek, ezért a jelenlegi szűkös helyen komoly szervezést igényel megrakodásuk és pontos indításuk - mondta az elnök. Kétszer 450 négyzetméteres göngyöleg- és csomagolóanyag raktárat is építenek, mivel a szövetkezet a partnerek igényeihez igazodva 120-130-féle csomagolóanyagot használ - közölte Nagypéter Sándor.

Nevezzen a 2021-es Portfolio Agrárdíjakra!

Idén év végén decemberben is kiosztja a Portfolio Csoport a Portfolio Agrárdíjakat az Agrárszektor 2021 Konferencián. Ebben az évben nyolc kategóriában díjazzuk a hazai agrárgazdaság legjobbjait és a legkiemelkedőbb agrárgazdasági teljesítményeket.

A Portfolio az érdeklődéseket az agrarszektordijak@portfolio.hu e-mail címen fogadja 2021. június 30-ig.

A 19 éve létrehozott, csaknem ötszáz tag tevékenységét integráló DélKerTÉSZ zöldség és gyümölcs értékesítésből származó tavalyi bevétele 11,3 milliárd forint volt, a tagi árbevétel pedig elérte a 10,8 milliárd forintot. Az értékesített termékek 43 százalékát tették ki a paprikafélék, 38 százalékát a paradicsom, 12 százalékot jelentenek az ipari növények - ismertette az elnök.

Kitért arra, hogy a pandémia alatt felértékelődött a csomagolt termékek népszerűsége, és erősödik az exportértékesítés jelentősége. Az értékesített termékek 90 százaléka az áruházláncokba kerül, a fogyasztók pedig jól fogadják a minőségi, csomagolt magyar árut - mondta.

Címlapkép forrása: MTI/Balogh Zoltán

Címkék:
beruházás, gyümölcs, export, zöldség, paprika, hűtőház, értékesítés, csomagoló, paradicsom, raktár, áruforgalom,