Fontos összefogás született tojásfronton: ebbe most bármelyik termelő beszállhat

agrarszektor.hu2020. december 8. 06:00

A magyar tojáspiacon is érezhető a koronavírus-járvány hatása, a HORECA szektorba irányuló eladások csökkenése, és a külföldi turisták elmaradása ugyanis okozott némi visszaesést a tojáseladások terén - tájékoztatta az Agrárszektort Szabó Sándor, aki az öt hazai, konkurens tojástermelő cég összefogásával létrehozott PLG Hungary Kft. egyik tulajdonosa. A szakembertől többek között azt is megtudtuk, miért volt szükség erre az eddig soha nem látott együttműködésre, illetve milyen eredményeket értek el azóta, és hozott-e magával újdonságokat a cég megalapítása.

Több mint öt éve alakult meg a PLG Hungary Kft., amely gyakorlatilag öt konkurens tojástermelő cég - a Bábolna Brojler Kft., a Biotojás Kft., a Földesi Rákóczi Mg. Kft., a Kereki Tojás Kft. és a Major Kft. - összefogását takarja -tájékoztatta az Agrárszektort Szabó Sándor. A cég megalapításának célja, hogy jó minőségű magyar tojással és tojástermékekkel lássák el a piaci partnereket, az öt tojástermelő ugyanis együtt kíván megjelenni a magyar piacon tojáslé, illetve tojáspor termékekkel. Emellett héjas tojás értékesítésére létrehozták a Jóházi Tojás Kft.-t, melyen keresztül elsősorban az áruházláncokba kívánnak tojást értékesíteni - tudtuk meg. Hozzátette, ez a beruházás mintegy 2,5 milliárd forintból Lajosmizsén valósult meg, aminek 50 százaléka volt uniós, illetve hazai támogatás, a fennmaradó rész felét pedig a CIB Bank finanszírozta. 

Lapunk kérdésére Szabó Sándor elmondta, a tojásfeldolgozó létrehozására azért volt szükség, mert az öt cég egyenként nem tudott hatékonyan dolgozni, a piaci szerepük nem volt meghatározó, az ipari és selejt tojások feldolgozása megoldatlan volt, ami gátolta a költséghatékony működést.

 Az összefogás által jól ki tudjuk használni a kapacitásainkat, jobban ki tudjuk szolgálni a vevőpartnereket. Előnye még a közös logisztikai bázis, a közös kereskedelmi tevékenység, az egységes arculati elemek, valamint a közös marketingtevékenység is

 - emelte ki. Hangsúlyozta: az együttműködés nyitott a többi termelő felé, célja a termelői összefogás szélesítése, a magyar tojás megbecsülésének és értékének növelése. A nagyobb kereskedelmi partnerekkel stratégiai megállapodásokat kívánnak kötni.

A PLG Hungary Kft. jellemzően mélyalmos és ketreces tartásmódú tojásokkal foglalkozik, az előállított tojásokat és tojástermékeket áruházláncokba, tésztaüzemekbe és vendéglátóipari egységekbe szállítják. A tulajdonos ezzel kapcsolatban kitért arra is, hogy habár a tojás alapvető élelmiszer, és emiatt állandó kereslet mutatkozik rá, a koronavírus-járvány hatása bizony ebben a szektorban is érezhető. Főleg a HORECA szektorba irányuló eladásokon lehet ezt érezni, amelyek látványosan csökkentek idén, ráadásul a külföldi turisták elmaradása is okozott némi visszaesést a tojáseladások terén - tette hozzá Szabó Sándor.

Címkék:
élelmiszer, tojás, járvány, tojáspiac, áruházlánc, tojástermelő, tojástermék, kereslet, összefogás, koronavírus,