agrarszektor.hu • 2025. december 6. 14:02
A Mikulás-szezon idén is óriási üzlet: ebben az időszakban csak hazánkban 8-9 millió csokimikulás és több százezer adventi naptár fogy, miközben a különleges ízű csokoládék és az innovatív ízkombinációk is tarolnak a boltokban. Az Alapvetés podcast eheti epizódjában annak jártunk utána, hogy melyek idén a legkeresettebb édességek, mi hajtotta fel ennyire az árakat és meddig bírják még a termelők kiszolgálni a növekvő igényeket.
Aki dubaji csokit, angyalhajat vagy ruby csokit szeretne a Mikulás-csomagba vagy a karácsonyfa alá csempészni, annak igencsak mélyre kell a zsebébe nyúlnia, a prémium gyártók termékei ugyanis ma már akár 6-8 ezer forintba is kerülhetnek. Ám miközben ezek az extra különlegességek hódítanak a világban, sok család az emelkedő árak miatt már a klasszikus üreges Mikulást sem képes megfizetni.
Az idei szezon slágerédességeiről és a kakaótermesztés aktuális kihívásairól beszélgetünk az Alapvetés podcast eheti műsorában Miklós Pannával, a Nestlé confectionary üzletágának vezetőjével.