Valami történt a németeknél: egyre kevesebben veszik ezeket a gyümölcsöket

agrarszektor.hu2022. augusztus 1. 18:30

A GfK piackutató adatai szerint Németországban 9%-kal kevesebb friss gyümölcsöt vásároltak a fogyasztók júniusban az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. Ebben a kategóriában a 8-9% körüli infláció hatása nem jelentkezik: az átlagár csak 2%-kal emelkedett, így a forgalom is elmarad a tavalyitól.

A kategóriába tartozó termékek árai között nagy a szórás, például a dinnye átlagára két számjegyű emelkedést mutatott, de a forgalom így is 10%-kal maradt el a tavalyitól, és a csonthéjasok árbevétel is 5%-kal csökkent. Hasonló visszaesés jellemzi 2022. első félévét (-8%), különösen az egzotikus gyümölcsöknél nagy a visszaesés (-14%). A friss zöldségeknél június hónapban mennyiségben 7%-os, értékben 9%-os a csökkenés, de az első félév egészében 10% feletti mértékben esett vissza mind a volumen, mind az árbevétel. Az infláció ellenére csak a paradicsom ára nőtt jelentős mértékben (+12%), ami árbevételben 1%-os növekedést jelentett a jóval kisebb értékesített volumen (-10%) mellett - írja a FruitVeB

Címkék:
gyümölcstermesztés, gyümölcs, növekedés, bevétel, értékesítés, csökkenés, forgalom, németország, paradicsom, vásárlás, árbevétel, frisspiac, fogyasztási-szokás, átlagár, vásárlási-szokás, visszaesés,