Magyar részvétellel nyílt meg a világhírű élelmiszeripari esemény

MTI2021. február 23. 12:00

Megnyílt az arab térség vezető élelmiszer- és vendéglátóipari szakkiállítása a Gulfood 2021. A február 21-25. között Dubajban zajló rendezvényen az Agrármarketing Centrum (AMC) 11 kiállító részvételével, 156 négyzetméteres standdal képviseli Magyarországot - közölte az AMC hétfőn az MTI-vel.

A közlemény szerint fagyasztott zöldségek és gyümölcsök, müzlik, tejtermékek, méz, hús, fagyasztott péksütemények, növényi olajok és édesipari termékek termelői, gyártói alkotják a magyar cégek körét. Dubajban a járványügyi helyzet kockázati tényezőit figyelembe véve, szigorú biztonsági intézkedésekkel nyitották meg a szakmai vásárt, az ötnapos rendezvényen mintegy 2500 cég mutatja be termékeit 85 országból.

Az idei szakkiállításon az üzletfejlesztés mellett kiemelt figyelmet fordítanak a jövő élelmiszereire és az innovatív fejlesztésekre, valamint versenyeket is rendeznek. Példaként említették, hogy a Gulfood hivatalos innovációs versenyén tejmentes termékek kategóriában a magyar Fino-Food Kft. is díjat nyert, a túróhelyettesítő termékükért a "Leginnovatívabb tejtermék" elismeréssel jutalmazták a céget.

Kiemelték, a Gulfood nemcsak a folyamatosan növekvő emirátusi piacra, hanem az egész közel-keleti és ázsiai térségre is kijutási lehetőséget teremthet. Ezért az AMC célja, hogy minél több magyarországi élelmiszergyártó cég számára biztosítson exportfejlesztési lehetőséget a nemzetközi szakkiállításokon, ahol a hazai cégek bemutatkozhatnak az arab térség importőrei előtt.

Címkék:
élelmiszer, méz, amc, élelmiszeripar, expo, magyar-termék, tejtermék, agrármarketing-centrum, gyümölcsök, fagyasztott-zöldségek, vendéglátóipar, szakkiállítás,