Ez a magyar gyártó is jelen volt a dubaji élelmiszeripari expón: megőrültek a sajtjaikért

agrarszektor.hu2021. február 27. 14:00

A járvány ellenére is ott volt a magyar Kőröstej Csoport Dubajban a Gulfood 2021 kiállításon. Az önálló, külön standon 200 kilogramm sajtot mutattak be a főleg arab importőröknek és a látogatóknak: a világhírű Hajdú grillsajtok, a kashkaval, a labneh és a többi sajt is megkóstolható volt - derült ki a vállalat közleményéből.

Február 21-25. között rendezték meg Dubajban a Dubai World Trade Centerben a Gulfood 2021 expót. A nemzetközi élelmiszeri vásáron 85 ország 2500 cége mutathatta be termékeit az arab térség importőrei előtt. A kiállításnak idén azért volt külön jelentősége, mert az elmúlt évben a koronavírus járvány miatt szinte minden világszintű szakkiállítást és rendezvényt lemondtak, elhalasztottak, az élelmiszeripari “kiállítóknak" csak az online térben volt lehetőségük termékeik bemutatására és a kapcsolatépítésre. A rendezvényről korábban az Agrárszektor is beszámolt.

A Kőröstej Csoport a koronavírus járvány ellenére is jelen volt Gulfood 2021 kiállításon, mégpedig külön, önálló standdal várta az egyik legnagyobb magyar sajtexportőr a látogatókat. Ezek - szigorú biztonsági előírások betartásával - meg is kóstolhatóak voltak a standján: a Hajdú grillsajtok, a kashkaval, a krémfehér sajtok, a labneh, az ömlesztett sajtok, a kördobozos sajttól a lapka sajtokig.

Mint minden Gulfood kiállításon, most is jelen voltak magyar termékek, az Agrármarketing Centrum (AMC) ezúttal 11 kiállító részvételével, 156 négyzetméteres standdal képviselte Magyarországot, de a Kőröstejnél úgy gondolták, hogy a külön stand egyfelől kiemeli a jelenlétüket, másfelől így a termékkörüknek megfelelő tematikus szekcióban lehetnek jelen a kiállításon.

Az ételkóstolásnak ugyanakkor a koronavírus járvány miatt szigorú szabályai voltak, minden ételt és italt egyszerhasználatos tányéron vagy pohárban szolgálhattak fel, a kóstolás alkalmával 4 négyzetméternek kell jutnia egy személyre. A Kőröstej standján is egyszerre csak 5 látogató tartózkodhatott. A névjegyek átadása is korlátozott volt, az a jellemző, hogy QR-kódok segítségével töltötték le az érdeklődők kedvelt gyártóik elérhetőségét, illetve a céginformációkat.

Mivel a kiállítók tematikus szektorokban kaptak helyet, így könnyen megtalálhatták kedvenceiket a látogatók. De a standok előtt folyamatosan monitorozták a befogadó kapacitást, az ott tartózkodóknak a megengedett maximális létszám-előírást be kellett tartania.

Az ötnapos Gulfoodon a járványügyi szabályokat egészségügyi és biztonsági útmutatóban írták elő, a jelenlévők közötti két méter távolság betartása és a maszk viselése is kötelező volt. Az expo teljes területét rendszeresen fertőtlenítették, emellett több helyszínen fertőtlenítő kapukat is kihelyeztek.

(A cikkben szereplő képek a Kőröstej Csoport tulajdonát képzik.)

Címkék:
sajt, amc, élelmiszeripar, expo, vásár, kőröstej, óvintézkedés, koronavírus, koronavírus-járvány, szakkiállítás,